اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

مراقبت های ویژه بهداشتی از مادران باردار در تایباد

آوای سنت: مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد بررسی شرایط صد مادر باردار در زمینه ابتلا به کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد در این خصوص گفت: با اجرای طرح غربالگری مادران باردار از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۰۰ مادر باردار دارای علائم مشکوک به کووید ۱۹ در شهرستان تایباد شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

حیدر احسانی اظهار داشت: از این تعداد مادر باردار، نتیجه آزمایش کرونای ۳۵ نفر مثبت اعلام شده که میانگین سنی آنها بین ۲۰ تا ۴۰ سال می‌باشد. در حال حاضر ۱۰۰ درصد مادران باردار در سطح شهرستان از نظر بیماری کرونا غربالگری شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد مادران مبتلا به کووید ۱۹ در این شهرستان که زایمان کرده‌اند از حوزه شهری این شهرستان بودند ادامه داد: از این تعداد ۲۵ درصد مربوط به شهر کاریز تایباد می‌باشد. تاکنون ۲۲ درصد مادران باردار مبتلا به کووید ۱۹ در تایباد زایمان کرده‌اند که از این تعداد، فقط یک نوزاد در بدو تولد مبتلا به این بیماری بوده و دیگر نوزادان همه از این نظر سالم هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد ادامه داد: با شیوع بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان ۵۷ کودک مشکوک به این بیماری شناسایی شدند که از این تعداد نتیجه آزمایش ۹ نفر مثبت اعلام شده است.

احسانی انتقال ویروس از شیر مادر به شیرخوار اثبات نشده دانست و عنوان نمود: با توجه به تاثیر این ماده غذایی در ارتقای ایمنی نوزاد، مادران مبتلا به کووید ۱۹ نباید نوزاد خود را از شیر محروم کنند. مادر شیرده مشکوک یا مبتلای قطعی به کووید ۱۹ باید به صورت مستمر دست‌های خود را با آب و صابون بشوید یا از شوینده‌های پایه الکلی استفاده کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد خاطر نشان ساخت: این مادران هنگام تغذیه کودک باید از ماسک استفاده کنند و در صورت عطسه یا سرفه بر روی دستمال، بی درنگ آن را دور انداخته و مجدد دست‌ها را با آب و صابون بشویند یا از شوینده‌های پایه الکلی استفاده کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن