اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی
موضوعات داغ

هشدار درباره تحریک مذهبی در مشهد

مسجد جامع نور اهل سنت درباره تلاش ها برای ایجاد اختلاف هشدار داد

آوای سنت: در پی هتک حرمت برخی از افراد مغرض به قبور اموات در یکی از قبرستانهای مشهد، امام جمعه ی مسجد جامع نور و مدیریت و اساتید و طلاب جامعه النورالاسلامی با صدور اطلاعیه ایاین اقدام را محکوم کرده و هدف آن را به تشدید اختلافات اهل سنت و شیعیان قلمداد کردند.

متن اطلاعیه مذکور به شرح ذیل است:

واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا

” به اطلاع مردم شریف تشیع و تسنن استان خراسان رضوی وحومه می رساند با توجه به اینکه امروزه ازهر زمانی دیگربیشترمی طلبد که ملت مسلمان شیعه و سنی وحدت و یکپارچگی خود را حفظ  نموده و دشمنان اسلام بویژه استکبار جهانی را مایوس سازند و ازهرگونه افراط و تفریط پرهیز نمایند.زیرا هستند دست های پشت پرده تلاش دارند تا به هر شکلی شده بین برادران شیعه و سنی اختلاف ودرگیری ایجاد نمایند دست بکارهایی می زنند تا که احساسات دوقشربرادر و مسلمان راعلیه یکدیگر برانگیزند.

آنها دست به اعمال زشتی می زنند تا شیعه و سنی به جان هم بیفتند، اما کورخوانده اند. ما کما فی السابق درکنارهم برادرانه بصورت مسالمت آمیزی زندگی را ادامه خواهیم داد. اخیرا افراد مغرض و تفرقه انداز مخفیانه درمنطقه دست گردان قبرستانی را که اموات شیعه و سنی در آن مدفونند، هدف حمله ناجوان مردانه قراردادند و سنگ های تعدادی ازقبور که متعلق به برادران شیعه هست را شکستند تا برادران شیعه فکرکنند که کار اهل سنت هست که قطعا کار اهل سنت نیست، فقط برای ایجاد شکاف واختلاف افکنی صورت گرفته است.

بدینوسیله امام جمعه اهل سنت مسجد جامع نورمشهد مولوی پرویزی نیا و متصدی مدرسه ی سنت النبوی مولوی قربانی واساتید و طلاب ومردم نمازگزار مسجد ومنطقه این عمل تفرقه افکنانه را بشدت محکوم می نماییم و ازمسئولین محترم ذی ربط تقاضا می شود بصورت جدی پیگیری شود تا عاملین این کار شناسایی وبسزای اعمال زشت و ننگین شأن برسند تا درس عبرتی باشد برای کسانی که می خواهند وحدت صمیمیت دیرینه ی این مردم شریف در قشرمسلمان راخدشه دار کنند.”

والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته

امام جمعه ی مسجد جامع نور و مدیریت و اساتید و طلاب جامعه النورالاسلامی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن