اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

کردستانی‌ها همیشه غمخوار و حامی ملت فلسطین هستند

آوای سنت : امام جمعه سنندج گفت: مردم کُرد و کردستانی ها همواره حامی و غمخوار ملت مظلوم فلسطین بوده و امروز نیز پشتیبانی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

 ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: امروز مردم غزه بدون آب و برق و غذا، مورد وحشیانه‌ترین حملات رژیم صهیونیستی هستند و وظیفه ماست که از این مردم مظلوم حمایت کنیم.

وی از حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و قتل عام زنان و کودکان فلسطینی ابراز تاسف و آن را محکوم کرد و افزود: رژیم غاصب صهیونیستی این روزها با هزاران تن بمب و موشک، مردم مظلوم غزه را مورد تهاجم قرار می‌دهد و باعث شهادت چهار هزار و مجروح شدن هفت هزار فلسطینی شده است.

خطیب جمعه سنندج یادآور شد: آمریکا از آن سوی کره زمین تجهیزات نظامی و نیرو به خاورمیانه و سواحل فلسطین ارسال می‌کند تا رژیم صهیونیستی را در کشتار فلسطینی‌ها کمک کند و ما نیز وظیفه داریم حامی مردم مظلوم غزه باشیم.

ماموستا رستمی با بیان اینکه مسلمانان هیچوقت در جنگ پیشقدم نبوده و از خود در برابر دشمنان دفاع کرده اند، یادآور شد: دین اسلام مخالف قتل و خونریزی به ویژه کودکان و زنان و افراد بی دفاع است.

وی تاکید کرد: عده‌ای از رسانه‌های غربی رژیم صهونیستی را مظلوم و فلسطین و مقاومت را ظالم وانمود می‌کنند و تلاششان این است اسلام را دین تحجر و خشونت جلوه دهند اما مردم جهان، از واقعیت و مظلومیت فلسطین آگاه هستند.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه ها به زلزله افعانستان و کشته شدن سه هزار نفر اشاره داشت و بر لزوم کمک مالی مردم به زلزله زدگان تاکید کرد.

عدالت، مساوات، احساس مسئولیت مسئولان، قدردان بودن امنیت کشور، سفر قریب الوقوع رییس جمهور به کردستان و افتتاح چندین طرح مهم، از دیگر مطالبی بود که ماموستا رستمی به آن پرداخت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن