اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

کسب شهرت به چه قیمتی؟

آوای سنت : برای کسب شهرت از حیا و غیرت خود مایه نگذارید.

تداوم هنجار شکنی‌ها در جامعه اسلامی توسط دو خواننده‌ بلوچ . اخیرا کلیپی از کار جدید «ع. ه» و «ع.ح» منتشر شده که دو خواننده با حضور دو زن به اجرای آهنگ جدید خود می‌پردازند که خلاف شرع، عرف و قانون است.

از آنجایی که هر جامعه‌ای دارای ارزش‌ها و هنجارهایی است که مردم آن منطقه را ملزم به حفظ آن ارزش‌ها و رعایت هنجارها می‌کند، چنین افرادی چرا و چگونه به خود اجازه می‌دهند اینگونه در جامعه‌ اسلامی که اکثر بالکل مردم پایبند ارزش‌های اسلامی و عرفی هستند هنجار شکنی کنند؟
اقدام این افراد و اقدام‌های مشابه علاوه بر اینکه خلاف شرع و عرف است؛ یک نوع بی حرمتی به اکثریت جامعه و شهروندان است که انجام کارهای خلاف شرع و عرف را به عنوان یک هنجار عمومی پذیرفته‌اند.

دینداری مردم سیستان و بلوچستان بر کسی پوشیده نیست؛ انجام اقداماتی از این دست در راستای عادی سازی گناهان است و عاملان آن خواسته یا ناخواسته در راستای اهداف دشمنان اسلام و قوم بلوچ فعالیت می‌کنند. دشمنانی که با انواع برنامه و فعالیت‌ها در صدد تضعیف و کم‌رنگ کردن ارزش‌های اسلامی و عرفی هستند.

به جوانان عزیز توصیه می‌شود ضمن رعایت تقوا و خدا ترسی، برای کسب شهرت از حیا و غیرت خود مایه نگذارند و راهی دیگر برای رسیدن به شهرت برگزینید.

جای تعجب دارد کسانی که حاضر نیستند با خواهرانشان اینگونه کلیپ‌هایی تهیه شود، چطور حیا و غیرتشان به آنها اجازه می‌دهد اینگونه بی حیایی‌ها را در جامعه ترویج و عادی سازی کنند که خود، خواهران و مادرانشان جزوی از این جامعه هستند.
نکته دیگر اینکه چرا مسئولان مربوطه در این زمینه سکوت کردند و به چنین افرادی اجازه هر نوع لاابالی گری را می‌دهند و از طرفی از جامعه علما، معتمدین و دلسوزان جامعه اسلامی انتظار می‌رود در خصوص این نوع هنجار شکنی‌ها واکنش نشان دهند.

✍️ فضل اللهی (۲۱مرداد۹۹)

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن