جهان اسلامعمومی

اسلام هراسی یک بیماری است

تبعیض علیه مسلمانان مغایر با قوانین در همه جهان است

آوای سنت : رئیس انجمن جوانان همکاری اسلامی گفت: اسلام هراسی یک بیماری و نوعی ناهنجاری است که در طول سالیان به وجود آمده است.

 به نقل از «دیلی صباح»،رئیس انجمن جوانان همکاری اسلامی در اظهاراتی گفت که اسلام هراسی تنها یک پدیده جامعه شناختی نیست و نمی توان آن را تنها با یک دلیل توضیح داد.

«طه آیهان» در این باره به خبرگزاری آناتولی  گفت: اسلام هراسی یک بیماری و نوعی ناهنجاری است که در طول سالیان به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه گفتمان علیه همه ادیان از جمله اسلام در سراسر جهان در حال افزایش است تاکید کرد که تلاش های تبعیض آمیز اسلام را به ویژه هدف قرار داده است.

رئیس انجمن جوانان همکاری اسلامی افزود: وی گفت: اگرچه اسلام برای همه بشریت فرستاده شده و یک دین مشترک برای بشریت است و به عنوان میراث مشترک آن پذیرفته شده است ، اما به گونه ای مورد حمله قرار می گیرد که گویی متعلق به تمدن خاصی است و برای بقیه بیگانه است.

آیهان گفت: سیاستمدارانی مانند امانوئل مکرون ،رئیس جمهوری فرانسه و گیرت وایلدرز رهبر حزب آزادی در هلند در تلاش هستند تا در سیاست داخلی و بین المللی زمینه هایی را برای خود ایجاد کنند و از طریق اسلام هراسی موقعیت و جایگاه خود را در دنیا به دیگران نشان دهند.

وی با یادآوری تلاش ها برای تغییر شکل اسلام در کشورهای اروپایی  به ویژه فرانسه و آلمان ، ادامه داد: تبعیض علیه مسلمانان مغایر با کنوانسیون اروپایی حقوق بشر و همچنین ارزش های بنیادی است که توسط اتحادیه اروپا ، شورای اروپا و کمیسیون اروپا تعیین شده است.

«طه آیهان» گفت: علیرغم این حقوق ، سیاستمداران آلمانی و فرانسوی به راه های قانونی متوسل می شوند و قوانینی را تصویب می کنند تا برای خود جا باز کنند و شهروندان خود را با سیستم اعتقادی که پیشنهاد می دهند مطابقت دهند و اینها تلاشهایی هستند که قطعاً باید محکوم و رد شوند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن