جهان اسلامعمومی

هدیه رئیس مسجد جامع پاریس به دختر منتقد اسلام

آوای سنت : رئیس مسجد جامع پاریس دختر جوان ۱۸ ساله فرانسوی را که در شبکه های اجتماعی از اسلام انتقاد کرده بود، به مسجد پذیرفت و یک جلد قرآن کریم به وی هدیه داد.

 به نقل از «یورو نیوز»،  رئیس مسجد جامع پاریس، میلا، دختر جوان (۱۸ ساله) را که در شبکه های اجتماعی به اسلام انتقاد کرده بود، به حضور پذیرفت.

این دختر ۱۸ ساله طی ماه های اخیر بعد از انتقاد از اسلام و قرآن در شبکه های اجتماعی بحث و جدل آفرید و به دنبال این انتقادها، مورد تهدید کاربران قرار گرفت.

شمس الدین حفیظ، رئیس مسجد جامع پاریس در بازدید وی از این مسجد، او را با فضای مسجد، سالن نماز و مناره آشنا کرد و درباره کتابخانه، منبر و مناره مسجد توضیحاتی به وی ارائه  داد و درباه جایگاه مسلمانان در مسجد صحبت کرد.

شمس الدین حفیظ در این بازدید، یک جلد قرآن کریم صورتی رنگ ترجمه شده به زبان فرانسوی را به این دختر منتقد اسلام هدیه داد و دختر فرانسوی پس از دریافت قرآن گفت: این هدیه نشانه صلح است که برای من بسیار مهم است.

میلا در پایان بازدید دو ساعته که تحت تدابیر پلیس انجام گرفت، در این باره گفت متوجه شدم که درهای این مسجد باز است و هر وقت خواستم می توانم به آنجا بروم.

وی تاکید کرد:  واضح است که اسلام دینی است که به همه احترام می گذارد.

این بازدید پس از محاکمه ۱۱ فرد از ۱۳ نفری که میلا را به خاطر اهانت به اسلام تهدید کرده بودند، ترتیب داده شد.

میلا به دلیل اظهارات تند خود و تهدیدها مجبور به تغییر مدرسه خود شد و برای حمایت خود به پلیس پناه برد.

به موجب این اتهام، دادگاه فرانسه، ۱۱ فرد متهم را به چهار تا شش ماه زندان محکوم کرد و باید هر کدام مبلغ یک هزار و ۷۷۰ یورو بپردازند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن