آفریقاجهان اسلام

آغاز بیست و پنجمین دوره مجمع جهانی فقه اسلامی در جده عربستان

آوای سنت : بیست و پنجمین دوره مجمع جهانی فقه اسلامی با حضور علما و فقها و اندیشمندان کشورهای سازمان همکاری اسلامی در جده آغاز شد

به نقل از وفا، بیست و پنجمن دوره اجلاس مجمع جهانی فقه اسلامی روز گذشته (دوشنبه یکم اسفند ۱۴۰۱) با نظارت شاهزاده «خالد الفیصل» امیر منطقه مکه مکرمه و با حضور «صالح بن عبدالله بن حمید» رئیس این مجمع و «حسین ابراهیم طه» دبیر کل سازمان همکاری اسلامی و «قطب مصطفی سانو» دبیرکل این مجمع در جده عربستان آغاز شد.

فعالیت های این مجمع از امروز آغاز شد و تا سه روز دیگر ادامه دارد. نزدیک به ۲۰۰ نفر از اعضای کشورهای سازمان همکاری اسلامی از متخصصان در علوم الهیات و علوم شرعی، اقتصاد، پزشکی و جامعه شناسی در این اجلاس مشارکت دارند و ۱۶۰ مقاله و پژوهش درباره موضوعات این دوره از اجلاس مجمع مورد بررسی قرار می گیرد.

در این دوره جلسات علمی به موضوعات مهمی با ابعاد اقتصادی و اجتماعی که نیاز به بررسی فقهی ویژه دارد، می پردازند.

سانو گفت: این دوره برای بررسی رویدادها و تحولات عصر حاضر با هدف تبیین احکام حقوقی مناسب به زمانه با صدور تصمیمات شرعی که مورد پذیرش علمای اسلامی در عصر کنونی است، برگزار می شود.

مجمع جهانی فقه اسلامی، یک نهاد علمی جهانی برخاسته از سازمان همکاری اسلامی است که در مکه مکرمه براساس تصمیم سومین دوره سازمان کنفرانس اسلامی در ژانویه ۱۹۸۱ میلادی تاسیس شد و مقر اصلی آن در شهر جده قرار دارد.

اعضای این مجمع متشکل ازفقها، علما، اندیشمندان و صاحب نظران حوزه های مختلف فقهی، فرهنگی، آموزشی، علمی، اقتصادی، اجتماعی، طبیعی و کاربردی از نقاط مختلف جهان اسلام است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن