آفریقاجهان اسلام

افتتاح ۱۲۰۰ مسجد در مصر در سال ۲۰۲۲ میلادی

آوای سنت :  به نقل از « rabnews»، به گفته وزارت اوقاف مصر  در سال ۲۰۲۲ میلادی که مدت زمان زیادی به پایان آن باقی نمانده است،  یک هزار و ۲۰۰ مسجد جدید در سراسر مصر افتتاح شد.

«ایمن عمر»، معاون وزیر در وزارت اوقاف مصر به عرب نیوز گفت که برخی از یک هزار و ۲۰۰ مسجد جدید توسط این وزارتخانه تامین مالی شده اند، در حالی که برخی دیگر به صورت خصوصی و تحت نظارت دولت ساخته شده اند.

وی افزود: از سپتامبر ۲۰۲۰ تا کنون دو هزار و ۷۱۲ مسجد جدید در مصر افتتاح شده است، در حالی که ۴۰۴ مسجد دیگر نیز مرمت شده اند.

از زمان روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی ،رئیس جمهوری مصر در ژوئن ۲۰۱۴ تا کنون در مجموع نه هزار و ۶۰۰ مسجد با هزینه ۴۰۰ میلیون دلار ساخته یا بازسازی شده اند.

شیخ رفیع السید، یکی از مقامات وزارت اوقاف مصر در این باره گفت :اکنون دو هزار و ۴۵۱ مسجد وابسته به وزارت اوقاف هستند که تعداد زیادی از آنها در قاهره قرار دارند.

وی افزود: به این ترتیب این ضرب المثل معروف را «قاهره شهر هزار مناره است» دیگر معنایی ندارد زیرا اکنون ما بسیار بیشتر از یک هزار مناره در مصر داریم.

وزارت اوقاف مصر علاوه بر نظارت بر مساجد کشور، کارهای خیریه نیز انجام می دهد.

 السید گفت که که تنها در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۳۰ میلیون یورو برای خدمات اجتماعی هزینه شده است.

در بیانیه اخیر این وزارتخانه آمده است که ۳۰ میلیون یورو برای کمک به یک هزار  دختر در خانواده های فقیر و ۲۰ میلیون یورو برای خرید گاوهای بارور برای دامداری های د کوچک هزینه شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن