جهان اسلامشبه قاره

تاریخ سازی بانوی مسلمان در هند با کسب رتبه اول در آزمون افسران پزشکی ۲۰۲۲

آوای سنت : اولین زن مسلمان رتبه اول را در آزمون افسران پزشکی ۲۰۲۲ بر اساس نتایج اخیرا منتشر شده از سوی کمیسیون خدمات عمومی «جارکند» هند به دست آورد و تاریخ ساز شد.

به نقل از «siasat»،«نصرت نور» اولین زن مسلمان است که رتبه اول را در آزمون افسران پزشکی ۲۰۲۲ بر اساس نتایج اخیرا منتشر شده از سوی کمیسیون خدمات عمومی «جارکند» هند به دست آورده است.

او با تبدیل شدن به اولین زن مسلمانی که در آزمون کمیسیون خدمات عمومی «جارکند» رتبه اول را کسب کرده است، تاریخ ساز شد.

بسیاری با تمجید از «نصرت نور» به خاطر موفقیتی که در این آزمون به دست آورده است به او تبریک گفتند و کاربران در شبکه های اجتماعی نیز واکنش های مثبت بسیاری نسبت به موفقیت این زن مسلمان از خود نشان داد.

کمیسیون خدمات عمومی جارکند (JPSC) یک کمیسیون خدمات عمومی ایالت شرقی است که بر اساس ماده ۳۱۵ قانون اساسی هند در تاریخ در ۱۵ نوامبر ۲۰۰۰ تشکیل شد.

هدف اصلی از تشکیل این کمیسیون  برگزاری امتحانات و مصاحبه های رقابتی از نامزدهای منتخب برای کسب پست های مختلف در ادارات دولتی است.

کسب این افتخار برای یک زن مسلمان در هند در شرایطی است که زنان مسلمان در این کشور نه تنها به دلیل دین و ایمان خود با تبعیض مواجه هستند بلکه مورد ظلم و آزارهای لفظی و فیزیکی هم قرار دارند.

 چندی پیش «اسدالدین اویسی»، نماینده مجلس حیدرآباد گفت که زنان مسلمان نقش مهمی در ملت سازی دارند.

اویسی این تصور که حجاب یک مسئله تحمیلی برای زنان مسلمان است را رد کرد و گفت: زنان مسلمان حجاب دارند زیرا در قرآن به آنها دستور داده شده است.

وی تصریح کرد که بسیاری از زنان مسلمان رشته های پزشکی و مدیریت و غیره می خوانند و کمک بسیار بزرگی به تقویت کشور هند کرده اند.

اویسی با توصیف آنچه او در حال حاضر رویای خود می داند گفت که امیدوار است یک زن مسلمان با حجاب در آینده نخست وزیر هند شود.

این اظهارات یک روز پس از صدور حکم تقسیمی دیوان عالی در مورد پرونده حجاب زنان در هند بیان شد.

نماینده مسلمان مجلس حیدرآباد همچنین از حزب بهاراتیا جاناتا از اقدام به جدا کردن دختران مسلمان در مؤسسات آموزشی انتقاد کرد و گفت : این تصمیم که از یک سو دانش آموزان مسلمان مجبور هستند در کلاس درس حجاب نداشته باشند و از سوی دیگر دانش آموزان جوامع دیگر برای پوشیدن نمادهای مذهبی آزاد هستند نوعی استاندارد دوگانه و ظلم علیه مسلمانان به شمار می رود.

پیشتر در ۱۳ اکتبر، نماینده مجلس حیدرآباد گفت که امیدوار است موضوع حجاب در دادگاه عالی حل شود و مدعی شد که حزب بهاراتیا جاناتا بر سر این موضوع هیاهو ایجاد کرده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن