جهان اسلامشبه قاره

اکثریت طالبان آزاد شده به جنگ بازگشتند

68 درصد نیروهای آزاد شده طالبان به جنگ برگشتند

آوای سنت : پس از تکمیل روند رهایی پنج هزار زندانی طالبان، یافته‌های یک تحقیق تازه نشان می‌دهد که بیش‌تر طالبان آزادشده، تعهدشان را زیر پا کرده و دوباره به میدان جنگ برگشته‌اند.

مجله‌ فارین‌ پالیسی گزارش داده ‌است که به یک تحقیق منتشر نشده دانشگاه کووین در ایرلند شمالی دست‌ یافته که نشان می‌دهد بیش از ۶۰ درصد زندانیان طالبان پس از رهایی، به فعالیت‌های جنگی برگشته و شماری از آنان به‌عنوان فرماندهان نظامی طالبان گماشته شده‌اند.

این تحقیق دانشگاه کویین در ایرلند شمالی که از سوی مایکل سمپل و فلیکس کویین؛ دو پژوهشگر مشهور تهیه شده و نسخه‌ای از آن پیش از نشر در اختیار مجله‌ فارین پالیسی قرار گرفته، نشان می‌دهد که از میان ۱۰۸ زندانی پیشین طالبان که در این تحقیق با آنان گفتگو شده، ۶۸ درصد آن‌ها دوباره در برابر دولت سلاح گرفته‌اند و حتی شماری از آن‌ها به‌عنوان فرماندهان نظامی این گروه گماشته شده‌اند.

بر اساس این تحقیق، تنها هشت درصد از زندانیان آزادشده که می‌خواهند دوباره به میدان‌های جنگ برگردند، با مخالفت خانواده‌های‌شان به ویژه همسران‌ خود رو به رو شده‌اند.

۲۴ تا ۲۷ درصد زندانیان آزادشده هم به دلایل مختلف قصد ندارند دوباره به میدان‌های جنگ برگردند.

پیش از این مقام‌های حکومت افغانستان ادعا داشتند که زندانیان رهاشده طالبان دوباره به میدان جنگ رفته‌اند.

این در حالی است که طالبان این ادعا را رد کرده‌اند و دولت نیز پیش‌تر اطمینان داده‌بود که در این زمینه از زندانیان، پیش از آزادی‌شان تعهد کتبی گرفته می‌شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن