جهان اسلامعمومی
موضوعات داغ

چرا به ما ظلم و توهین می شود؟

شرایط ناگوار امت اسلامی در عصر حاضر

آوای سنت : دنیای اسلام از شرایط پرشکوه عزت و عظمت در صدر اسلام، به دوره انحطاط و اختلاف قرن بیست و یکم میلادی رسیده است.

در کتب تاریخی، صحنه های غرور آفرینی از سلطه اسلام و لشکر اسلامی بر مناطق مختلف جهان بیان شده است.در یکی از این موارد ذکر شده است که زمانی که نیروی دریایی مسلمانان از سواحل شهرهای اروپایی عبور می کرد ،اروپایی ها از ترس سپاه اسلام ناقوس کلیساها را نمی توانستند به صدا دربیاورند.

در تاریخ علم و تمدن سازی هم اسلام سابقه درخشانی دارد.بخش قابل توجهی از کتب مرجع در علوم مختلف در سالهای نزدیک به رنسانس توسط صاحب نظران مسلمان به رشته تحریر در آمد.

اما اکنون و در قرن حاضر از این افتخارات ،تنها یاد و خاطره ای مثبت به همراه افسوس جوانان مسلمان در اذهان ما مانده است.امروز زمانی که برای نسل جدید از عظمت و شوکت گذشته اسلام و مسلمین می گوییم،تصور نسل جوان ما این است که در حال قصه گویی و افسانه پردازی هستیم!

اگر در دوره صدر اسلام حکام مسیحی و غربی برای گرفتن امان نامه در برابر امارت حاکم اسلامی به صف می شدند، امروز حکام اسلامی برای تضمین حاکمیت خود به هر خواری و پستی دست می زنند.امروز دنیای اسلام آماج بدترین هجمه ها و بی احترامی ها قرار گرفته است.

به پیامبر ما به راحتی توهین می شود.

قرآن ما آتش زده می شود.

اقلیت های مسلمان در کشمیر،چین ،میانمار ،هند و …مورد بدترین آزارها قرار می گیرند.

بلاد اسلامی مورد حمله نظامیان غربی قرار می گیرد.

برخی از حکام مسلمان برای بقای حکومت خود پایگاه های نظامی در اختیار قشون غربی قرار می دهند.

و زنان و بچه های مسلمان آواره کوه و بیابان شده اند.

در این شرایط برخی از به ظاهر مسلمانان، به اسم اجرای فریضه جهاد به برادر کشی مشغول بوده و چهره ای خشن و غیر منطقی از اسلام ترسیم می نمایند. این گروه با ندای الله اکبر ریشه اسلام و مسلمانی را می زنند .

اگر امروز نشریه شارلی ابدو به راحتی به پیامبر و قرآن ما توهین می کند،نتیجه ضعف و استیصال امت اسلامی است .

رئیس جمهور فرانسه در توجیه اقدام سخیف نشریه فرانسوی آن را به آزادی بیان ارتباط می دهد.اما سوال ما این است که آیا این آزادی بیان شامل نقد هولوکاست هم می شود.اگر در نشریات فرانسوی آزادی بیان وجود دارد چرا به نویسندگان و محققان اجازه نگارش مقاله درباره واقعه هولوکاست داده نمی شود؟

ذهنیتی که امروز تلاش می شود به جوانان مسلمان القاء شود این است که ریشه همه بدبختی ها و خشونت های جاری در جهان،اسلام و مسلمانان هستند.شوربختانه بخشی از این ادعا نیز با واقعیت های جاری دنیا همخوانی دارد.

اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند آینده اسلام و امت اسلامی به شدت تاریک و ناامید کننده خواهد شد.جهان اسلام و فعالان دلسوز اسلامی باید همین امروز از خواب غفلت بیدار شوند.

احسان سجادی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن