آسیا

چین اسناد مربوط به نسل کشی را از بین می برد

به مدیران اردوگاه ها دستور داده شد که اسناد را بسوزانید و اتصال به اینترنت را قطع کنید.

آوای سنت؛ (ترجمه) : چین که در ترکستان شرقی , میلیون ها انسان را در اردوگاه های شستشوی مغزی حبس کرده , ادعا کرد که در این اردوگاه ها به افراد سازگاری با اجتماع را آموزش می دهیم. اما هنگامی که اسناد خشونت سیستماتیک به بیرون درز کرد ، وحشت زده شد ، پکن درست همانند نازی ها ، شروع به از بین بردن شواهد مربوط به نسل کشی فرهنگی نمود.دستورالعملی به مدیران اردوگاه ها فرستاده شد مبنی بر این که اسناد و مدارک را بسوزانند و اتصال به اینترنت را قطع کنند.  همچنین جوخه های شوک با دستگیری های جدید , شکار انسانها را آغاز کردند.

اقدام بی شرمانه چین در ترکستان شرقی ، جایی که چین میلیون ها انسان از جمله زنان و کودکان را در پشت میله ها نگه می دارد ، واکنش جهانی را در پی داشته است. دولت پکن که همچنان به سیاست انکار خود ادامه می دهد ، ادعا می کند که در آن اردوگا ها به افراد آموزش داده می شود . در حالیکه در آنجا زنان عقیم سازی می شوند و اشخاص در معرض شکنجه هایی قرار می گیرند که حتی در دوران نازی ها اعمال نشده است.

سفیر چین در آنکارا ، دنگ لی در مصاحبه با دویچه وله ، این رویکرد را ادامه داد. دنگ با رد  این ادعا که مسلمانان اویغور به زور در اردوگاهها نگه داشته می شوند ، اظهار داشت که “مراکز بازآموزی در سین کیانگ , مدارس شبانه روزی هستند.”

با این وجود ، پس از نشت اطلاعات درمورد درام انسانی که در اردوگاه های بازآموزی در ترکستان شرقی در جریان است ، دولت چین اقدامات احتیاطی را آغاز کرد. برای جلوگیری از تکرار چنین وضعیتی (نشت اطلاعات) ، با مقامات دولت منطقه ای سین کیانگ جلسات سطح بالایی را برگزار کرد و در زمینه از بین بردن اسناد و شواهد به همکاری پرداخت.

اردوگاه بازآموزی در چین

دولت چین با ترس از اینکه نسل کشی سیستماتیک ترکهای مسلمان اویغور به جهانیان علنی شود ، همزمان با نشت اسناد شکنجه , اقدامات پیشگیرانه جدیدی را آغاز کرد. طبق اخبار منتشره توسط آسوشیتدپرس که از افراد نزدیک به مقامات دولتی در سین کیانگ بدست آورده، مشخص گردید که مقامات چینی به مدیران اجرایی دولت منطقه‌ای سین کیانگ دستور داده است تا اسناد مکتوب در مورد افراد در اردوگاه های بازآموزی را بسوزانند ، کامپیوترها را از بین ببرند، اتصال به اینترنت از دفاتر اردوگاه ها قطع شوند، اطلاعات به مکانهای امن انتقال داده شوند و مکانی امن برای نگهداری اطلاعات که دور از دسترس هکرها باشد ایجاد شود.

به گفته اویغورهای ساکن در منطقه ، انتشار اسناد محرمانه,  دولت مرکزی در پکن را وادار کرد تا فشار بیشتری به دولت سین کیانگ وارد کند. دولت چین که نمی خواهد نسل کشی سیستماتیک و سرکوب ترکهای اویغور علنی شود ، از ماه اکتبر از زمان وقوع نشت اطلاعات، کنترل های خود را سخت تر کرده است. در پی نشت اسناد محرمانه به مطبوعات تحقیقات گسترده ای آغاز شد ، مشخص نیست که تاکنون چند نفر بازداشت شده اند ، اما گفته می شود که این رقم تعداد زیادی از افراد را در بر می گیرد. مقامات سین کیانگ و وزارت امور خارجه چین تاکنون صحت اسناد درز شده را تکذیب نکرده اند ، اما سعی کرده اند با بیان اینکه با نیت سوء تحریف شده است ، موضوع را مختومه کنند.

 

دین و زبان مسلمانان از بین برده می شود

دولت چین در تلاش است از طریق اردوگاه های بازآموزی, زبان و دین افراد بی گناه را که به آنها تهمت تروریست می زند ، نابود کند. بیش از ۱ میلیون ترک مسلمان اویغور در این اردوگاه ها که نام چینی آن “اردوگاه آموزش حرفه ای” است  محبوس هستند.

منبع

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن