جهان اسلامعمومی

شیخ قتالی :وحدت بهترین تدبیر بر علیه دشمنان اسلام است

آوای سنت: رئیس شورای عالی مدارس اهل سنت جنوب حفظ وحدت را عالی ترین تدبیر امت اسلامی در برابر دشمنان خواند

به گزارش آوای سنت، شیخ عبدالجلیل قتالی در گفتگو با خبرنگار ما فرا رسیدن سال نوی شمسی در ماه پرفیض و برکت شعبان را نوید بخش گذر از ایام سخت کرونایی و روزهای بهتر برای هم ایرانیان دانست و گفت: آموزه های دین اسلام به ما می آموزند که پس از هر سختی، آسانی خواهد بود و کسانی که در روزهای سخت صبر پیشه کرده و بر خدای متعال توکل داشته پیروز حقیقی این میدان سخت و دشوار هستند.

تاریخ خود بهترین گواه برای مشقاتی است که انسان ها در سنوات مختلف متحمل شدند و در این گذر البته دوران ثبات و پایدار نیز کم نبوده است. از زمان شروع ویروس کرونا در بهمن ماه سال گذشته، عده زیادی از میان بشر دیگر در قید حیات بسر نمی برند. آنها دیروز بودند و امروز نیستند و به همین ترتیب ممکن است تا ریشه کن شدن بیماری، تعدادی دیگری هم به آن مبتلا شوند.

وی افزود: آنچه که باعث هراس انسان از این وادی زودگذر می شود، خلاصی از مشکلات و رنج هایی است که ما را پیوسته با خود درگیر ساخته اند و چیزی که به طور مداوم و به شکل ناهنجار اتفاق بیفتد در میان عامه از آن به عنوان یک مصیبت یاد می کنند. به یاد داشته باشیم که مصایب و مشکلات برای همیشه پایدار نمی مانند. در حقیقت بسیاری از مصایب و حوادث بازخورد اعمالی است که از خود انسان ها سر می زند و در این زمینه باید تفکر بیشتری نمود.

در ایام کرونا تعداد زیادی از بندگان مومن و با ایمان به درجه شهادت نائل آمدند و بخشی نیز بدون آنکه نفعی از دنیا ببرند سرای فانی را ترک کردند تا به سزای اعمال شان در آن دنیا برسند. این سرنوشتی است که همه ما باید آن را انتظار بکشیم. دست بشر از لحظه موت تا برپا شدن روز قیامت از دار دنیا کوتاه می گردد. محلی که سرنوشت خود را در آن رقم می زنیم. بخصوص برای ما مسلمانان که به خوبی می دانیم چه کارهایی حرام هستند و جزا به دنبال دارند. مستحبات و مکروهات را کاملا می شناسیم و می دانیم چه کنیم که ثواب و پاداش بی حد و بی مقدار ببریم، پس برای کسی که خودش را مسلم می داند راه و روش موفقیت از ابتدا تا انتها معلوم و مشخص می باشد.

شیخ قتالی فرا رسیدن سال نو و ورود به قرن جدید را نعمتی از سوی خدای متعال خواند و گفت: عبارت ” حول حالنا” که در قرآن کریم به آن اشاره می شود، دعایی است برای تغییر حال به بهترین حال و در بهترین لحظه ممکن سال که انسان در آن چه از لحاظ روحی و چه جسمی می کوشد تا در بهترین حال و لحظه باشد. گرامیداشت سال نوی شمسی همراه با دعا برای درگذشتگان، نزدیکان و برای همه مومنین و مومنات پسندیده ترین عملی است که باید نسبت به آن توجه کافی داشته باشیم. تطهیر روح و جسم در این روزهای واپسین و در ماه شعبان همراه با یرطرف کردن کدورت ها و ابراز محبت به نزدیکان و مردم محله و بازار شروعی برای تازه شدن و نو شدن است.

رئیس شورای عالی مدارس اهل سنت جنوب حفظ وحدت را عالی ترین تدبیر امت اسلامی در برابر دشمنان خواند و تاکید کرد: دشمنان شرط تقویت و بقای وحدت در میان امت اسلامی نیستند. ما برای داشتن وحدت در میان مذاهب اسلامی نیازی به دشمن نداریم، اما آنها از صدر اسلام تا به اکنون و تا زمان ظهور امام امت با اسلام سرنازگاری و جنگ خواهند داشت. اسلام خصومتی با پیروان ادیان دیگر ندارد، لیکن اسرائیل در خاورمیانه مامور است تا به این جنگ ها و دشمنی ها دامن بزند. روزی نیست که به فلسطینی ها ظلم نشود و ساعتی نیست که آنها از تفرقه مسلمانان به نفع خود استفاده نکنند. ترفند اخیر دشمن که دوستی گرگ در لباس میش بود، نخ نما شده است و مردم به راحتی گول عوامل فریبکار را نمی خورند. مصلحت اسلام و قرآن نباید فدای دوستی با کسانی شود که در پشت نقاب شان چهره گرگ به خود دارند.

این که می بینیم امروز اسرائیل دست دوستی به حکام برخی کشورها دراز کرده است، اینها همه به جهت کسب مشروعیت بیشتر در منطقه است. آنها اگر خیرخواه و صلح دوست بودند از ابتدا با استفاده از تفنگ و سرنیزه یک سرزمین اسلامی را به اشغال خود در نمی آوردند و هر روز خراب خانه های مردم را خراب نمی کردند تا شهرک های جدید بسازند. سازمان ملل که در شصت سال پیش اسرائیل را به رسمیت شناخت، بارها اقدامات نظامی بر علیه مردم ستمدیده فلسطین را محکوم کرده است.

شیخ قتالی روزه داری در ماه شعبان، صدقات و دستگیری از مستمدان و انجام صله رحم را از اولویت های روزهای پیش رو توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: دستگیری از کودکان یتیم و خانواده های بی بضاعت در روزهای پیش رو بهترین کاری است که می توان انجام داد. زکات مال را باید پرداخت کرد. اگر نسبت به کسی مساعدت مالی می کنیم، در حقیقت حقی را به وی ادا کرده ایم. هیچ معامله ای بهتر و سودمند تر از معامله با خدای متعال نیست. کودکان یتیم را که منتظر احسان و نیکوکاری ما هستند را از یاد نبریم. هر کسی که توانایی دارد، اگر از افراد محله و شهر خود دستگیری کند، هم خدا را خوشنود کرده و شادی را به بنده ای مستحق هدیه داده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن