جهان اسلامعمومی

مخترع سجاده نماز هوشمند، مدال طلای مالزی را دریافت کرد

آوای سنت : عبدالرحمن خمیس، مخترع قطری مدال طلای نمایشگاه ITEX مالزی ۲۰۲۳ را برای سجاده نماز آموزشی هوشمند دریافت کرد و این سومین جایزه وی است که به خاطر این اختراع دریافت می کند.

به نقل از عاجل، مخترعان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مجموعه ای از مدال‌های طلا و نقره را در نمایشگاه بین المللی اختراعات مالزی ITEX23 را در دوره ۱۱-۱۲ می ۲۰۲۳ به دست آوردند.

عبدالله بن صالح المزروع، مدیرکل دفتر ثبت اختراعات دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس گفت:  احمد سلیمان الصفران به خاطراختراع «احیای خودکار قلبی ریوی»، محمد سعود البلوشی از عمان برای اختراع «روشی جدید که جریان نفت خام را در خطوط لوله انتقال تضمین می کند»، مدال طلا گرفت و  عبدالرحمن صالح خمیس، از قطر به دلیل اختراع «سجاده نماز هوشمند» و جنان عصام الشهاب از کویت به دلیل اختراع «سیستم انتقال برق بی سیم» مدال طلا را گرفتند.

عبدالرحمن صالح خمیس، سومین جایزه ای است که برای این سجاده دریافت می کند. این سجاده، اولین سجاده هوشمند در جهان است که هدف آن آموزش نماز خواندن به تازه مسلمانان و کودکان است.

این سجاده از فناوری مدرن برخوردار است و برای ارائه آموزش نمازهای پنجگانه یومیه و همچنین نمازهای مستحبی استفاده می شود.

سجاده نماز هوشمند از صدا و متن برای نمایش آنچه نمازگزار باید در هر رکعت از نماز بخواند، برخوردار است و از طریق صفحه نمایش LED و بلندگوهای داخلی خود رکعات را می گوید و نشان می دهد.

این مخترع قطری تاکنون سه جایزه به خاطر اختراعش دریافت کرده است و یکی از جوایز آن را از نمایشگاه بین المللی ژنو دریافت کرده است.

دو مدال نقره نیز به خلود عبدالله الشهی از امارات، به دلیل اختراع تشک کمک های اولیه  و سید احمد محمد از بحرین به دلیل اختراع «سیستم کمک به افراد مبتلا به فلج مغزی با استفاده از دستگاه امواج مغزی» تعلق گرفت.

سجاده نماز هوشمند

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن