جهان اسلامعمومی

مداخله نظامی و کمک به مقاومت تکلیف شرعی است

آوای سنت : فتوای اتحادیه جهانی علمای مسلمان: مداخله نظامی و کمک به مقاومت تکلیف شرعی است.

کمیته اجتهاد و فتوای اتحادیه جهانی علمای مسلمان بیانیه‌ای با عنوان «فتوای دولت‌های کشورهای مسلمان در مورد تعهداتشان در قبال جنگ غزه» صادر و تصریح کرد: مداخله نظامی و ارائه تجهیزات نظامی به دولت فلسطین و گروه‌های مقاومت یک تکلیف شرعی است.

به گزارش الاخبار لبنان، اتحادیه جهانی علمای مسلمان از کشورهای عربی و مسلمان خواست تا مردم نوار غزه را که اسرائیل ۲۵ روز است تحت محاصره و حملات شدید قرار داده است، از نسل‌کشی نجات دهند.

کمیته اجتهاد و فتوای اتحادیه جهانی علمای مسلمان بیانیه‌ای با عنوان «فتوای دولت‌های کشورهای مسلمان در مورد تعهداتشان در قبال جنگ غزه» صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: دولت‌ها و ارتش‌های رسمی باید فوراً برای نجات غزه از نسل‌کشی و ویرانی همه‌جانبه مداخله کنند. این اقدام مورد انتظار تعهد کامل به وظیفه حمایت دینی، سیاسی، حقوقی و اخلاقی فلسطین در راستای توافقات بین‌المللی و منافع راهبردی منطقه و امت خواهد بود.

در بیانیه فوق با اشاره به تمام کشورهای عربی و مسلمان به‌ویژه مصر، اردن، سوریه و لبنان، همسایگان فلسطین، تأکید شده است: «مداخله نظامی و ارائه تجهیزات نظامی به دولت فلسطین و گروه‌های مقاومت یک تکلیف شرعی است.»

در این بیانیه با اشاره به حمایت همه‌جانبه نظامی، مالی و رسانه‌ای غرب از اسرائیل و همچنین کمک دیپلماتیک آن، از کشورهای عربی و مسلمان درخواست شده است که حمایت مشابه و همبستگی با فلسطین به عمل آورند

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن