آسیاجهان اسلام
موضوعات داغ

واکنش مردم حوزه خلیج فارس به ناآرامیها در سرزمین های اشغالی

آوای سنت : هرج ومرج درتل آویو بازتاب گسترده ای دربین مردم کشورهای حاشیه خلیج فارس داشت.آنها ابراز امیدواری کردندکه تداوم این اعتراضات،آسیب بزرگی به اسرائیل  واردکند وپایان دولت ادعایی آنها را رقم بزند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، اعتراضات اسرائیل علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیراسرائیل درحال تشدید است.نتانیاهووزیرجنگ رژیم خودرا برکنارکرد وبه نقطه درگیری با سرویس های امنیتی رسید،معترضان خواستار استعفای نتانیاهو هستند،پلیس و معترضان با هم درگیر شدند.

رسانه های اسرائیلی گفتندکه ارتش پس از ناتوانی درکنترل اعتراضات،به سبب موجی از نافرمانی ها درصفوف خود،درحالت آماده باش است.

کانال ۱۲ اسرائیل به نقل ازاعضای ائتلاف دولتی گفته است که ازتصمیم نتانیاهو برای برکناری وزیر جنگ این رژیم بسیار شوکه شده اند.

آنها معتقدند که نتانیاهو یک اشتباه استراتژیک مرتکب شده است. از سوی دیگر،یاریو لوین،وزیر دادگستری اسرائیل تهدید کرد درصورتی که نتانیاهو از موضع خود درمورد اصلاحات قضایی عقب نشینی کند، استعفا خواهد داد.

ترس ازعواقب اعتراضات در دولت اسرائیل تشدید شد.دیویدلائو،خاخام اعظم اسرائیل، خواستار وحدت وگفتگوشد،آیزاک هرتزوگ،رئیس جمهوراسرائیل نیز خواستار توقف اصلاحات به خاطر وحدت شد.

یاریو لوین،وزیر دادگستری اسرائیل نیز،ترس خود را از سقوط دولت ابراز کرد وگفت: عدم وحدت درحکومت می تواند آن را سرنگون کند.

رئیس کمیته قانون اساسی در کنست رژیم صهیونیستی با تاکید بر لزوم تظاهرات عمومی درحمایت از ادامه اصلاحات قضایی،از حامیان دولت اسرائیل خواست تا علیه توقف قوانین قضایی به خیابان ها بیایند.

با هدف حمایت ازتظاهرات،بسیاری از احزاب کارگری ونهادهای حساس در اسرائیل تصمیم به اعتصاب گرفتند،تصمیمی که دارای پیامدهای بزرگ امنیتی است وکنترل آن دشوارمی باشد.

کانال ۱۲ عبری گفت که کمیته کارگران درفرودگاه بین المللی بن گوریون ازتعلیق پرواز هواپیماها خبر داد.

اتحادیه عمومی کارگری دراسرائیل،درحال آماده شدن برای تصمیم گیری در مورد اعتصاب همه جانبه درهمه تأسیسات اقتصادی اسرائیل است.دانشگاه های اسرائیل نیزدراعتراض به اصلاحات قضایی،اعتصاب عمومی اعلام کردند.

سندیکای پزشکان از اعتصاب عمومی درمراکز درمانی تا روشن شدن مسیر اصلاحات قضایی خبر داد.سران مقامات محلی از روزدوشنبه (۲۷ مارس ۲۰۲۳) ازآغازاعتصاب غذا درمقابل دفتر نخست وزیری دربیت المقدس غربی خبردادند.در میان این هرج و مرج،واحد پول اسرائیل (شکل) ارزش خود را درمعاملات از دست داد.

مردم کشورهای خلیج فارس،این وقایع خطرناکی که اسرائیل شاهد آن است،را بسیار زیبا تلقی می کنند،این واکنش آنها بیانگر میزان نفرت آنها از اسرائیل است.

آنچه در اسرائیل می گذرد توسط اعراب خلیج فارس به تار عنکبوت تعبیرشده است،زیرا نمونه بارز وجود اسرائیل است که خانه اش بسیار ضعیف و به سرعت در حال فروپاشی است.

در سراسر جهان،زمانی که منطقه ای ازجهان شاهد اعتراضات مردمی است،مردم دیگرکشورها با آنها ابرازهمبستگی می کنند.

اما مردم کشورهای حاشیه خلیج فارس آنچه را که درمیان اسرائیلی ها اتفاق افتاد به عنوان زیباترین صحنه توصیف می کنند.آنها مظلومی نمی بینند که با او اظهار همدردی کنند و به همین سبب برای هردوطرف عواقب ناگوار آرزو می کنند.

از توییت ها مشخص است که صحنه های هرج و مرج در سرزمین های اشغالی،دل مردم کشورهای حاشیه خلیج فارس را خنک کرده است.آنها  با انتشار فیلم ها و تصاویر هرج و مرج در اسرائیل،تداوم هرج و مرج و درگیری ها را آرزو می کنند.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن