مجلس و نمایندگان

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان: دولت سیزدهم به وعده‌اش عمل کرد

رونق اقتصادی به مناطق مرزی باز می‌گردد

آوای سنت : رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان با بیان اینکه دولت سیزدهم به وعده‌اش مبنی بر بازگشایی بازارچه سیف عمل کرد، گفت: بازگشایی و آغاز به کار دوباره بازارچه سیف، نه تنها در رونق اقتصادی شهرستان، نقشی اثرگذار دارد بلکه در عمران و آبادانی روستاها و بازگشت مجدد روستائیان به آبادی ها و مهاجرت معکوس نیز تاثیرگذار است.

بهزاد رحیمی در گفتگویی در مورد سفر آیت الله رییسی به کردستان گفت: در سفرهای استانی رییس جمهور به کردستان پروژه های ناتمامی از جمله فرودگاه سقز و راه آهن همدان- سنندج افتتاح می شود. فرودگاه سقز در دولت قبلی یک بار افتتاح شد در حالی که پیشرفت واقعی این پروژه حدود ۶۰ درصد بود و عملا امکان پرواز فراهم نبود، اما امروز در آخرین ارزیابی انجام شده این فرودگاه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امکان پرواز فراهم شده است و نشست آزمایشی در روزهای اخیر در این فرودگاه انجام شد و نشان داد که از لحاظ ناوبری و امکانات زیر ساختی قابل بهره برداری است این اتفاق بسیار خوبی است که در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است و می تواند به حل مشکلات حوزه حمل و نقل کمک کند.

نماینده مردم سقز کردستان با بیان اینکه دولت سیزدهم رویکرد مثبتی نسبت به مناطق مرزی به خصوص کردستان دارد اظهار داشت: مناطق مرزی ظرفیت های خوبی برای رشد و توسعه کشور دارند و یکی از راههای تامین معیشت مرز نشینان هم استفاده از این ظرفیت هاست که مورد توجه دولت قرار گرفته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور و بازگشایی مرز سیف، تصریح کرد:بازگشایی بازارچه سیف از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان کردستان و شهرستان سقز در سال گذشته بود که روزهای اخیر به دستور آیت الله رییسی شاهد بازگشایی و تحقق این وعده بودیم.

رحیمی اضافه کرد:بازگشایی و آغاز به کار دوباره بازارچه سیف، نه تنها در رونق اقتصادی شهرستان، نقشی اثرگذار دارد بلکه در عمران و آبادانی روستاها و بازگشت مجدد روستائیان به آبادی ها و مهاجرت معکوس نیز تاثیرگذار است.

وی افزود: ماه گذشته هم معبر موقتی در مرز بانه بازگشایی شد که تاثیر بسیار مثبتی در معیشت مرز نشینان دارد و حکایت از نگاه ویژه دولت سیزدهم به مناطق مرزی است.

رحیمی در مورد لایحه ساماندهی مبادلات کولبری گفت: توسعه زیر ساخت های بازارچه های مرزی در راستای عملیاتی کردن این لایحه است و نشان از اراده جدی دولت برای حل مشکلات مرز نشینان دارد با این اقدامات دولت سیزدهم شاهد توسعه مناطق مرزی هستیم و تاثیر مستقیمی هم بر توسعه اقتصادی کشور دارد.

نماینده مردم سقز تکمیل کریدور زمینی شمال به جنوب در استان کردستان را مطالبه مردم این استان عنوان کرد و اظهار داشت: تکمیل کریدور زمینی شمال به جنوب که ۳۲۰ کیلومتر آن در استان کردستان است و ۵۰ درصد هم پیشرفت فیزیکی داشته است از مطالبات مردم این استان است و با بهره برداری این کریدور که از شهرهای مهم استان می گذرد بخشی عمده ای از مسائل حوزه حمل و نقل حل می شود و در رشد و توسعه اقتصاد استان هم تاثیر گذار باشد./ایرنا

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن