مجلس و نمایندگان

عضو فراکسیون اهل‌سنت مجلس: «مردمی‌بودن» و «مشورت‌پذیری» مهمترین شاخصه‌های پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم بودند

آوای سنت : عضو فراکسیون اهل‌سنت مجلس شورای اسلامی، «مردمی‌بودن» و «مشورت‌پذیری» را دو شاخصۀ مهم پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم دانست و بر لزوم «فهم صحیح دین» و «توجه به آموزه‌های پیامبران الهی» برای برون‌رفت از مشکلات فعلی تاکید کرد.

 دکتر جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با سایت شفقنا اظهار داشت: همان‌طور که در روایت‌ها و باورهای دینی هم آمده، مهمترین شاخصه وجودی پیامبرصلی‌الله‌علیه‌وسلم، مردمی‌بودن ایشان است. زندگی پیامبر چه در دوران قبل از بعثت و چه بعد از آن در میان مردم بود که وجود ایشان را برای مردم باورپذیر کرد.

وی در ادامه افزود: بسیاری از ما به اشتباه فکر می‌کنیم هرچه انسان‌ها را از مردم جدا و متفاوت تعریف کنیم‌، به نفع آنها خواهد بود و شاخص‌تر دیده می‌شوند، درحالی‌که به هر میزان افراد را از جامعه و مردم جدا کنیم، کم‌کم دست‌نایافتنی می‌شوند و الگو بودن آنها از بین می‌رود چراکه مردم گمان می‌کنند او یک فرد متفاوت با ویژگی‌های متفاوت است که نمی‌توان مانند او زندگی کرد.

نمایندۀ مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد خاطرنشان کرد: پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم مانند مردم زندگی می‌کرد، به‌طوری‌که وقتی اعلام پیامبری کرد بسیاری از کفار می‌گفتند امکان ندارد کسی که پیامبر است چوپانی کرده و در کنار مردم زندگی کند.

این نماینده اهل‌سنت مجلس «مردمی‌بودن» را مهمترین ویژگی پیامبر اکرم برشمرد و در ادامه گفت: متاسفانه جامعۀ ما از این محبت و مردمی‌بودن پیامبر خدا و از اینکه اجازه دهیم شخصیت‌های بزرگ شبیه مردم عادی زندگی کنند دور افتاده است.

دکتر رحیمی «مشورت‌پذیری» را از دیگر شاخصه‌های پیامبر خاتم عنوان کرد و گفت: امروز هر کسی که مسئولیتی دارد فکر می‌کند عقل کُل است و هر کسی نقدی بر او داشته باشد، مخالف دین، پیامبر و همه آرمان‌های نظام معرفی می‌شود؛ درحالی‌که پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌وسلم علی‌رغم اینکه معصوم بود، اما از مردم مشورت می‌گرفت و در مواردی نظر آنان را می‌پذیرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «اسلام را بد درک کردیم و بد آن را تبلیغ می‌کنیم»، خاطرنشان کرد: اگر در جامعه امروز فهم درستی از دین داشتیم و آموزه‌های پیامبران را به درستی درک می‌کردیم و از زندگی پیامبر اسلام درس می‌گرفتیم، بسیاری از گره‌های زندگی ما را باز می‌شدو وضعیت ما این نبود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن