اخبارخارجی

آخرین اخبار و تحولات بحران اوکراین

آوای سنت : بحران اوکراین و احتمال حمله قریب الوقوع روسیه به این کشور، در سرخط اخبار رسانه های مهم دنیا قرار گرفته است.

در این زمینه دبیر کل ناتو گفت : هیچ قطعیتی درباره حمله روسیه به اوکراین وجود ندارد، اما متحدان ناتو و آمریکا یک ارزیابی مشترک دارند و این است که یک خطر بسیار زیاد درباره حمله روسیه به اوکراین وجود دارد.

دبیرکل ناتو در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: روسیه به قدری ظرفیت و توانایی دارد که می‌تواند بدون هیچگونه هشداری به اوکراین حمله کند.

در یک موضع گیری دیگر وزیر خارجه انگلیس گفت: پوتین به دنبال احیای مرزبندی‌های اتحاد جماهیر شوروی است، و کاملا مشخص است که جاه‌طلبی‌های پوتین به اوکراین ختم نخواهد شد. او می‌خواهد زمان را به اواسط دهه ۹۰ میلادی یا حتی قبل‌تر از آن بازگرداند.

وزیر خارجه انگلیس با اشاره به اینکه حمله پوتین به اوکراین، می‌تواند پایان حکومت ۲۳ ساله‌اش بر روسیه باشد، گفت: اوکراینی‌ها مقاومت خواهند کرد و سربازان روسیه در تابوت به کشورشان بازخواهند گشت. حمله به اوکراین می‌تواند پایان پوتین باشد. روس‌ها دوست ندارند این پیغام را بشنوند، اما باید بشنوند.

در همین شرایط دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین به شبکه خبری روسیا ۲۴ گفت: وقتی تنش‌ها به حداکثر برسند یعنی دقیقا همان چیزی که الان در سراسر خط تماس در شرق اوکراین شاهدش هستیم، هرگونه جرقه و هرگونه اقدام کوچک یا هر نوع تحریک برنامه ریزی شده می‌تواند به پیامدهای جبران ناپذیری منجر شود.

وی افزود: در نتیجه، ادامه ادعاهای نادرست درباره حمله قریب الوقوع از سوی روسیه علیه اوکراین می‌تواند پیامدهای وحشتناکی در پی داشته باشد.

سخنگوی کرملین ادامه داد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هیچ توجهی به ادعاهای غرب نمی‌کند، اما این اظهارات یک عنصر تحریک آمیز است.

یش از ۱۵۰ هزار سرباز روسی در پست‌های مختلفی در سراسر مرز با اوکراین مستقر شده‌اند و همچنین در بلاروس نیز استقرار یافته‌اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن