اخبارخارجی

آخرین تحولات مذاکرات هسته ای؛ دود سفید از وین

آوای سنت : بر اساس تفاهم صورت‌گرفته بین هیأت‌های مذاکره کننده ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در وین، دور هشتم گفتگو‌ها به مدت حدود یک هفته تنفس خواهد داشت.

بر این اساس، هیأت‌های مذاکره‌ کننده برای رایزنی و مشورت، به پایتخت‌ها بازخواهند گشت.

در همین خصوص یک منبع مطلع به فارس گفت که با توجه به اهمیت موضوعات باقیمانده و لزوم اتخاذ تصمیمات سیاسی، براساس تفاهم صورت گرفته هیأت‌ها برای مشورت و رایزنی به پایتخت‌ها مراجعت می‌کنند و بعد از این وقفه یک هفته‌ای، مذاکرات از سر گرفته خواهد شد.

یک مقام ارشد فرانسوی از احتمال حصول توافق میان ایران و قدرت‌های جهانی بر سر احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ خبر داد.

پیک مقام دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه پس از گفت‌وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درخصوص توافق هسته‌ای عنوان کرد که مذاکرات میان ایران و قدرت‌های جهانی همچنان دشوار است، اما نشانه‌هایی مبنی بر حصول توافق وجود دارد.

بر اساس یک خبر دیگر میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز جمعه در توییتی نوشت: مشارکت‌کنندگان در مذاکرات وین بر سر برجام وقفه‌ای نه چندان طولانی در مذاکرات می‌اندازند تا جهت رایزنی به پایتخت‌های‌شان بازگردند. مذاکرات به سطح پیشرفته‌ای رسیده است که نیازمند تصمیمات سیاسی می‌باشد. انتظار می‌رود که ادامه دور هشتم هفته‌ آینده ازسرگرفته شود.

بر اساس گزارش دیگر نمایندگان سه کشور اروپایی در مذاکرات وین عنوان کردند که گفت‌وگوها در حال رسیدن به مراحل نهایی و نیازمند تصمیمات سیاسی است.

دیپلمات های انگلیس، فرانسه و آلمان جمعه شب با صدور بیانیه‌ای مشترک که در اختیار خبرنگاران قرار گرفت عنوان کردند: ژانویه فشرده ترین دوره این مذاکرات تا به امروز بوده است. همه می دانند که در حال رسیدن به مرحله نهایی هستیم که نیاز به تصمیم گیری های سیاسی دارد. بنابراین، مذاکره‌کنندگان برای مشورت به پایتخت‌ها بازمی‌گردند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن