اخبارداخلی
موضوعات داغ

آغار انتخابات سراسری(در حال تکمیل شدن)

آوای سنت : بر اساس برنامه اعلامی از طرف ستاد انتخابات کشور فرایند برگزاری انتخابات سراسری ریاست جمهوری و شورای های اسلامی شهر و روستا در همه استانهای کشور از ساعت هفت صبح آغاز شد.

در نخستین دقایق شروع انتخابات رهبر انقلاب در انتخابات مشارکت کردند.تصاویر در حال انتشار از استانهای مختلف حکایت از این دارد که مردم در شعبه های اخذ رای حضور پررنگی  دارند.

خبرنگاران صدا و سیما از صحنه های حضور مردم در ساعات نخستین به عنوان حضور غافلگیر کننده یاد کرده اند.

۸:۰۰  در برخی از حوزه ها علی رغم آغاز حدود یک ساعت از شورع رسمی انتخابات به علت برخی از مشکلات فنی هنوز فرایند اخذ آرا آغاز نشده است و مردم در پشت درهای بسته مانده اند.

۸:۳۰ برخی از چهره های شاخص سیاسی با حضور در پای صندوقهای رای گیری در انتخابات شرکت کردند.

۸:۴۰  بر اساس اعلام وزارت کشور حدود ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست‌جمهوری و حدود ۷۵ هزار شعبه برای انتخابات شوراهای شهر و روستا پیش بینی شده است و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سراسر کشور اعم از نیروهای امنیتی، انتظامی، ناظران، بازرسان و مجریان در امر برگزاری انتخابات مشارکت دارند.

۹:۰۰حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز (جمعه) با حضور در شعبه اخذ رای مسجد جامع ارشاد شهرری، آرای خود را به صندوق انداخت.

۹:۳۰ سید ابراهیم رئیسی پس از مشارکت در انتخابات با بیان اینکه برای رفع مشکلات مردم شب و روز نمی‌شناسم، عنوان کرد: هر کس شناسنامه ایرانی دارد باید حقوقش حفظ شود، تنها ایرانی بودن برای این است که حقوق او تضمین شود من خود را خدمتگزار مردم و مردم را صاحب حق می‌دانم.

۱۰:۰۰:حجت الاسلام و المسلمین روحانی  رییس جمهوری با حضور در وزارت کشور رای خود را به صندوق رای انداخت. حسن روحانی امروز جمعه در وزارت کشور حضور یافت و بعد از بازدید از محل ستاد انتخابات و قسمت‌های مختلف آن رای خود را به صندوق انداخت.

۱۰:۵۰ امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوریامروز با حضور در  شعبه شماره ۵۶۳ رای‌گیری سیزدهمین دوره انتخاب ریاست جمهوری، دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد و نماینده خراسان رضوی در میان‌دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری پیوست. این نامزد ریاست جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در نخستین ساعات آغاز فرایند رای‌گیری، حضور و مشارکت مردم بسیار خوب و قابل قبول است و پیش‌بینی می‌شود مشارکت در انتخابات امروز افزون بر ۵۰ درصد باشد.

۱۱:۳۰:”محسن رضایی میرقائد” نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز /جمعه/ با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم شهرری، آرای خود را به صندوق انتخابات انداخت.

۱۷:۰۰ : بررسیهای میدانی خبرنگاران ما حاکی است که در ساعات بعد از ظهر و در شرایطی که دمای هوا در برخی زا مناطق به ۴۰ درجه رسیده بود غالب شعبه ها خلوت بودند.برخی از ناظران اعتقاد دارند که در هنگام عصر با خنک شدن هوا، افراد بیشتری در شعبه های اخذ رای حضور پیدا کنند.

۱۷:۳۰: خبرگزاری فارس اعلام کرد تا ساعت ۱۶:۴۵ دقیقه عصر ۲۳ درصد از واجدین شرایط در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت داشته اند.این آمار بالغ بر ۱۴ میلیون نفر است.

۱۸:۰۰: بر اساس اعلام برخی از منابع آمار مشارکت مردم در انتخابات امروز تا ساعت ۱۸:۳۰ به ۱۷ میلیرون نفر معادل ۲۹ درصصد واجیدن شرایط رسیده است.

۱۸:۳۰: بر اساس آخرین امار تعداد افرادی که تا ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در انتخابات مشارکت داشته اند به ۱۷ میلیون نفر معادل ۲۹ درصد واجدین شرایط رسیده است.

۱۹:۳۰: بر اساس اعلام خبرگزاری فارس، تا ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه عصر آمار مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری به رقم ۲۲ میلیون معادل ۳۷ درصد واجدین شرایط رسیده است.با این شرایط فعالان انتخاباتی پیش بینی می کنند درصد مشارکت تا انتهای وقت انتخابات به ۵۰ درصد برسد.

این خبر تکمیل می شود …..

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن