اخبارخارجی
موضوعات داغ

آمریکا بدنبال جبران شکست افغانستان در ایران

تلاش اسرائیل برای مجاب کردن بایدن به مقابله با ایران

آوای سنت : آمریکا ممکن است با بازی با ایران باخت خود را در برابر افغانستان جبران کند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت به نقل از راشا تودی ، ایگور سوبوتین در روزنامه Nezavisimaya Gazeta نوشت اسرائیل امید وار است آمریکا ، عزت از دست رفته خود را در افغانستان  را با ایران تسویه کند .

در این مقاله آمده است: نفتالی بنت ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت قصد دارد در سفر خود به واشنگتن طرحی را برای بازداشتن ایران به بایدن ، رئیس جمهور آمریکا ارائه دهد. بنت قرار است در ۲۴ آگوست عازم واشنگتن شود و در ۲۶ ام با بایدن ملاقات کند.

اما آنچه اهمیت دارد فضایی است که مذاکرات وی با بایدن در آن انجام خواهد شد. بن کاسپیت روزنامه نگار اسرائیلی در ستون خود در نسخه غربی المانیتور به منابع جامعه اطلاعاتی استناد کرد که ادعا می کنند وضعیت کنونی در افغانستان فرصت خوبی را برای دولت یهود فراهم می کند تا ایالات متحده را متقاعد کند که سیاست خود را در قبال ایران تشدید کند.

به گفته آنها ، ضربه ای که دولت و مردم در آمریکا تجربه کرده اند ممکن است اثر معکوس داشته باشد. بر اساس این فرض ، شکست تحقیرآمیز در افغانستان ممکن است واشنگتن را مجبور کند که قدرت خود را در جاهای دیگر ، از جمله خاورمیانه ، نشان دهد، بنت احتمالاً واشنگتن را متقاعد می کند تا ایده مذاکرات صلح با تهران را کنار بگذارد.

وزارت دفاع ایران اواخر این هفته اعلام کرد که فعالیت های دفاعی خود را در خارج از مرزهای کشور افزایش می دهد. این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: کشور ما نقش مهمی در تقویت جبهه مقاومت و گسترش حفاظت از منافع امنیت ملی خوددر خارج از کشور دارد.

شایان ذکر است که این ابتکار ایران شامل افزایش توان دفاعی و تجدید مداوم توانایی مقابله با تهدیدها است، این اظهارات تا حدودی علنی وزارت دفاع ایران باعث شده است ناظران گمان کنند که جمهوری اسلامی دیگر مایل به مذاکره برای بازگشت به توافق هسته ای نیست.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن