اخبارخارجی

آمریکا پدر طراح بمب‌گذاری متروی نیویورک را به افغانستان فرستاد

آوای سنت : یک رسانه هندی گزارش داد که آمریکا پدر عامل بمب‌گذاری متروی نیویورک که شهروندی این کشور را دارد، از آمریکا اخراج کرده و ماه گذشته میلادی به افغانستان فرستاده است.

مقامات آمریکا پدر عامل بمب‌گذاری متروی نیویورک در سال ۲۰۰۹ را به افغانستان اخراج کردند.

به نوشته روزنامه «د هندو»، این فرد با نام «محمدولی زازی»، در سال ۲۰۱۲ به اتهام کلاهبرداری در صدور ویزا و ممانعت از اجرای عدالت به حبس محکوم شده بود.

به گزارش این رسانه هندی، اداره مهاجرت آمریکا  اعلام کرد که این فرد ماه گذشته میلادی در یک پرواز چارتر از آمریکا اخراج و به افغانستان فرستاده شده‌است.

وی پدر نجیب الله زازی است که در سال ۲۰۰۹  به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در متروی نیویورک بازداشت شد.

به گفته دادستان‌ فدرال آمریکا، نجیب الله زازی که شهروندی آمریکا را دارد به‌همراه چند متهم دیگر، در سال ۲۰۰۸ میلادی برای کمک به طالبان در جنگ با نیروهای آمریکایی در افغانستان، به پاکستان سفر کرده و در آنجا به خدمت القاعده درآمده است.

در کیفرخواست دادستان‌ها آمده، نجیب الله زازی در پاکستان توسط القاعده آموزش ساخت بمب دیده بود و برای بمب‌گذاری به آمریکا اعزام شده است.

این مهاجر افغانستانی پس از بازداشت از سوی پلیس آمریکا، اتهامات خود از جمله تلاش برای بمب گذاری در متروی نیویورک را پذیرفت.

به نوشته این رسانه هندی، پس از عملیات بمب‌گذاری متروی نیویورک، در سال ۲۰۱۸ یک قاضی آمریکایی شهروندی محمدولی زازی را پس از تحمل ۵۴ حبس لغو کرد و وی امسال به دستور مقامات اداره مهاجرت این کشور به افغانستان فرستاده شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن