اخبارداخلی

آموزش مهارت های زندگی در تربیت دانش آموزان نادیده گرفته شده است

آوای سنت : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: علیرغم اهمیت آموزش مهارت های زندگی، این آموزش ها در دوران مدرسه و حتی در دانشگاه ها بسیار پایین بوده و نادیده گرفته شده است.

محمدابراهیم زارعی در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان کردستان، پس از اعلام گزارش آمارهای چهارگانه از سوی مدیرکل ثبت احوال استان، گفت: در شرایط سنی دوران تحصیل، یادگیری بسیار بالاست اما آموزش مهارت های که در زندگی آینده افراد بسیار موثر است، در این مقطع و حتی در دانشگاه ها بسیار پایین است.

وی اظهار کرد: مباحثی از جمله، امیدآفرینی، اشتغال و تغییر نگرش جوانان، در تمایل آنان به ازدواج و فرزندآوری بسیار تاثیرگذار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان روند رو به پیری جمعیت را نگران کننده عنوان کرد و افزود: گاهی می توانیم الگوهای عملی سایر کشورها در جلوگیری از این امر را بومی سازی کنیم.

زارعی در پایان با تاکید بر تاثیر مشاوره بر پیشگیری از طلاق، ادامه داد: برخی افراد قادر به پرداخت هزینه های مشاوره نیستند، اگر از توان مشاوران روانشناسی و خانواده دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش در این زمینه استفاده شود، قطعا می تواند در کاهش طلاق موثر باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن