اخبارداخلی

ائمه جمعه ترکمن خواستار برخورد قاطع با عامل حادثه سد گلستان شدند

تسریع در محاکمه و مجازات قاطع فرد خطاکار مطالبه عمومی

آوای سنت: ائمه جمعه ترکمن  در مناطق مختلف مناطق ترکمن نشین در سخنان امروز (ششم فروردین ماه) خود در نماز جمعه ،خواستار برخورد قاطع و سریع با عامل حادثه سد گلستان شدند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت امام جمعه گنبد در نماز جمعه امروز گنبد کاووس ،با حضور پرنگ علما ،نماینده مردم گنبد در مجلس و مردم مسلمان این شهر برگزار شد، تاکید کرد: حادثه شرم آور تعرض به کودکان معصوم در هفته اخیر روح همه مردم منطقه را جریحه دار کرد و ما ضمن محکومیت شدید این حادثه ،خواستار تسریع در اعمال قانون و اشد مجازات برای مجرم این واقعه دردناک هستند.

آخوند نوریزاد ضمن تشکر از درایت مردم و بخصوص  جوانان منطقه در برخورد با حادثه مذکور اظهار داشت: ما و مسئولان قضایی به جد پیگیر موضوع تا مرحله مجازات خاطی هستیم.

خواست مردم منطقه و خانواده های  داغدیده از مسئولان، شورای تامین، دادستان و قوه قضائیه تسریع در محاکمه ، اجرای قانون و اشد مجازات برای فرد خاطی است.

عبدالرحمان آخوندکر امام جمعه اهل سنت بندرترکمن نیز درخطبه های نمازجمعه  امروز این شهر با اشاره به موضوع کودک آزاری درگنبد ومسائل پیش آمده گفت:در مسائل این چنینی الزامی است که هم مسئولان وهم مردم مراقبت و مواظبت ویژه تری داشته باشند.

وی افزود:مسئولین باید درموارد این چنینی با درایت عمل نمایند و از طرفی مردم هم نباید اجازه دهند برخی سوئ استفاده گرها ازاین گونه حوادث سوء استفاده نموده موج سواری نمایند.

امام جمعه بندرترکمن گفت:گاهی اوقات افرادی با موبایل اعمال فاحشه ای را که رخ می دهد عمومی می کنند که  این کار، نه تنها به رفع مشکل کمک نمی کندبلکه باعث تبعات سوئ دیگری می گردد.

عبدالحی آخوند میرزاعلی امام جمعه اهل سنت آق قلا هم در سخنرانی امروز خود در نماز جمعه این شهر تاکید کرد : توهین یک فرد خارج نشین به ترکمن ها در فضای مجازی را به شدت محکوم می کنیم  و دعای هدایت به شخص توهین کنند داریم  و اگر هم هدایت نشد دعای نیست و نابودی شان را خواستار هستیم.

امام جمعه آق قلا افزود : مسئله دوم تعرض به دو دختر بچه خردسال توسط یک فرد دیّوث در یکی از روستا های گنبد را شدیدا محکوم کرده و خواستار مجازات و رسیدگی سریع این موضوع را از مسئولین قوه قضایی را داریم .

در ادامه امام جمعه اق قلا بیان کردند ما از ساعات اولیه شنیدن این خبر ناگوار پیگیر ماجرا از مسئولین بالایی استان شدیدم و در آینده ام قطعا پیگیر خواهیم بود و  بصورت  حضوری خدمت مسئولین امر خواهیم رسید .

آخوند میرزاعلی در بخش دیگری از سخنان خود : از مردم و جوانان ترکمن منطقه خواستند صبر و آرامش پیشه کنند تا این مسئله روال قانونی خود را طی کند و ما هم تا به نتیجه رسیدن و محکوم شدن و اجرایی قانون پیگیر خواهیم بود .

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن