اخبارداخلی

احیای ۴۲ واحد صنعتی راکد در کردستان

آوای سنت : مدیرکل صنعت و معدن استان کردستان، از احیای۴۲ واحد صنعتی راکد و بازگشت آنها به عرصه تولید در قالب نهضت فعالسازی واحدهای راکد با همراهی دستگاه قضا در استان خبر داد.

بختیار خلیقی، یکشنبه ۱۷ دی در نشست تجلیل از واحدهای نمونه صنعت و معدن استان کردستان، با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال و اهمیت اقتصاد در این نامگذاری ها اظهار کرد: اقتصاد کشور، همان تولید ملی است و تولید ملی، هم موجب رشد اقتصادی و کاهش تورم و عزت ملی را به دنبال دارد.

وی افزود: در سال‌ ۱۴۰۳ براساس برنامه‌ریزی اعلام شده، برای حوزه صنعت رشد ۸.۵ درصدی، برای حوزه معدن رشد ۱۳ درصدی و برای بخش تجارت نیز رشد ۲۳ درصدی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، با بیان اینکه در سالجاری به همت فعالان حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت میانگین تولید در حوزه صنعت ۸ درصد و میانگین استان ۵.۵ درصد بوده است، عنوان کرد: این امر می‌طلبد در حوزه تشکل‌های بخش خصوصی و سازمان صنعت معدن و تجارت، نهضت رسیدن به اهداف تعیین شده را راه‌اندازی کنیم.

وی، با بیان اینکه میانگین رشد حوزه معدن در کشور ۲ درصد، اما در کردستان ۲.۵ درصد بوده است، ادامه داد: در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۴۴۷ مجوز با سرمایه گذاری ۳۷۵ هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال ۳۳ هزار نفر صادر شده که مهم‌ترین جواز تاسیس‌ها در حوزه توسعه و پیشران بوده است.

خلیقی از صدور ۲۵۱ پروانه بهره‌برداری طی سه سال اخیر، با اشتغالزایی ۴ هزار و ۹۲۲ نفر و سرمایه گذاری ۳۱ هزار و ۹۴۹ میلیارد در سطح استان کردستان خبر داد و گفت: در حوزه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سه سال گذشته، ۵۲ جلسه کمیته کارشناسی تسهیل و ۵۴ کارگروه رفع موانع تولید در استان برگزار شده است.

وی از احیای۴۲ واحد صنعتی راکد و بازگشت آنها به عرصه تولید در قالب نهضت فعالسازی واحدهای راکد با همراهی دستگاه قضا در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه معادن نیز طی یکی دو سال اخیر اقدامات اکتشافی خوبی انجام گرفته و محدوده‌های امید بخش زیادی شناسایی شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن