اخبارداخلی

اختراعات دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی سه برابر شد

آوای سنت : رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی گفت: ۱۵ اختراع توسط پژوهشگران این دانشگاه در دولت سیزدهم به ثبت رسید که نسبت به دوره قبل حدود سه برابر رشد داشته است.

دکتر جواد شاهین فر اظهار کرد: این اختراعات بیشتر در زمینه های گیاهان دارویی، وسایل توانبخشی، فرآورده های نانو و تجهیزات پزشکی بوده است.

وی افزود: همچنین طرح های فناورانه سلامت نیز در این بازه زمانی از ۶ مورد به ۳۲ مورد در زمینه های تجهیزات پزشکی و نرم افزارهای فناوری و اطلاعات افزایش یافت.

شاهین فر چاپ ۱۰ عنوان کتاب در حوزه فناوری سلامت و پزشکی را از دیگر دستاوردها دانست و گفت: جدای از چاپ ۷۶ مقاله علمی و پژوهشی در فصلنامه های داخلی، تعداد مقالات منتشر شده آی اس آی( ISI ) نیز طی عملکرد دولت از ۱۲۰ مورد به ۲۵۰ مورد افزایش یافت.

وی با اشاره به کسب رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در حوزه فناوری سلامت، خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در حوزه فناوری سلامت در جایگاه سوم دانشگاه های هم تراز قرار گفت.

اخذ موافقت نخستین مرکز تحقیقات دانشگاهی

شاهین فر با اشاره به صدور موافقت وزارت بهداشت در خصوص مرکز تحقیقات فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی خراسان‌شمالی، گفت: مرکز تحقیقات فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی ماهیت آموزشی، عرضه خدمات علمی، فنی و مشاوره ای به مراکز آموزشی، پژوهشی و دانشگاهی استان را دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی افزود: با کسب مجوز قطعی، این مرکز قادر به جذب نیروی انسانی، ردیف بودجه مستقل و جذب هیات علمی پژوهشی خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۱۷ رشته تحصیلی دارد که در هفت دانشکده آن زیر نظر ۱۹۲ عضو هیأت علمی تحصیل می‌کنند.

این دانشگاه همچنین ۱۲ بیمارستان با هزار و ۴۵۵ تخت را زیر پوشش دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن