اخبارداخلی

اختصاص سهمیه ۱۰۳۳ نفری حج عمره به کردستان

آوای سنت : مدیرکل حج و زیارت کردستان از اختصاص سهمیه ۱۰۳۳ نفری حج عمره به استان خبر داد و گفت: نخستین کاروان‌های اعزامی به تعداد ۳ کاروان با ظرفیت ۴۴۲ نفر از کردستان عازم سرزمین وحی خواهند شد.

کاوه شیرزادی از افزایش سهمیه حج عمره مفرده به کردستان خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه با رایزنی انجام شده تاکنون ۸ کاروان اهل سنت با ظرفیت ۱۰۳۳ نفر به حج عمره استان کردستان اختصاص داده شد.

وی با اشاره به سهمیه کم مرحله اول کشور که ۷۰ هزار نفر است، گفت: مدیریت حج و زیارت استان پیگیر تخصیص کاروان‌های بیشتر به کردستان بوده و خوشبختانه رئیس سازمان حج و زیارت کشور نیز عنایت ویژه‌ای به این خطه دارد.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان افزود: نخستین کاروان‌های اعزامی به تعداد ۳ کاروان با ظرفیت ۴۴۲ نفر از فرودگاه حضرت امام(ره) عازم سرزمین وحی خواهند شد.

وی با ذکر اینکه در روزهای گذشته اولویت ثبت‌نام با دارندگان کارت‌های ثبت نامی دارای اولویت یک تا ۴۰۰ بوده که امروز به اولویت یک تا ۶۰۰ افزایش یافت، عنوان کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام و اطلاع از جزئیات به سامانه haj.ir مراجعه کرده و زائران در صورت تمایل به تشرف باید، از هم‌اکنون نسبت به تهیه گذرنامه بین‌المللی معتبر دارای هفت‌ماه اعتبار از زمان اعزام اقدام کنند.

شیرزادی درباره هزینه سفر عمره مفرده توضیح داد: هزینه سفر عمره با توجه به گروه قیمتی اعزام‌ها و کیفیت و نزدیکی هتل محل اسکان زائران متفاوت بوده به طوری‌که حداقل قیمت با همه خدمات ۴۰ میلیون و‌ ۲۰۰ هزار تومان و بیشترین گروه قیمتی ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، این هزینه برای همه خدمات به زائران در طول سفر از فرودگاه تا فرودگاه را شامل می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان ایستگاه پروازی زائران کردستان را از فرودگاه امام خمینی(ره) عنوان و خاطر نشان کرد: استان‌های غرب کشور از جمله کردستان، کرمانشاه‌ و همدان ایستگاه پروازی نداشته و باید از طریق تهران اعزام شوند. مدت زمان سفر ۱۰ روز شامل پنج روز در مکه و پنج روز در مدینه است و در عمره امسال ۱۰ گروه قیمتی در نظر گرفته شده که با توجه به کیفیت هتل محل اسکان متغیر است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن