اخبارداخلی

اختلافات داخلی مسلمانان عامل فلاکت امت اسلامی

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت مسجد جامع سیدبار چابهار توهین به نبی مکرم اسلام را غیر قابل گذشت خواند.

به گزارش آوای سنت مولانا عبدالرحمن ترنج زرد با توجه به اهمیت به حفظ مقام و منزلت انبیاء الهی و اولیا الله متعال گفت: باید جایگاه و رسالت انبیا را که محنت و سختی زیادی برای هدایت و رهبری مردم متحمل شدند را به مخاطبین خود بیان کنیم تا که محبت واقعی درقلب آنها پیدا شده و از تکبر و بی ادبی نجات حاصل کنند. سه عنصر مهم دیندار بودن یعنی توحید ،علم وعبادت را شیطان هم داشت، حال آن که او به آدم علیه السلام سجده نکرد و به عنوان دشمن خدا و رسول گرامی دوزخی شد. شیطان شرک و قتل و زنا نکرد، ولی کبر و حقیردانستن آدم او را به تباهی کشاند.

وی افزود: بسیاری از انسانها نیز گرفتار کبر و خودخواهی هستند. ظلم هایی که در جهان می شود و جنگ هایی که اتفاق می افتد در نتیجه زیاد خواهی عده ای فرصت طلب و مزدوران جیرخوار است که ترسی از باریتعالی ندارند و ریختن خون انسان های بی گناه را نوعی تفریح و سرگرمی می شمارند. اینها پیروان شیاطین هستند که مدت کوتاه زندگی را به دنبال امیال نفسانی خود می گذرانند و سرانجام با روی سیاه این دنیار ا ترک می کنند.

مولانا ترنج زرد با محکوم کردن اقدام برخی حکام عربی در همکاری با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: امارات و بحرین با اسرائیل تفاهم نامه برقراری روابط امضا کرده و در حق ملت فلسطین خیانت کردند. آنها در تصمیم شان ناکام خواهند ماند و باید روزی در نزد خدای متعال برای این کارشان پاسخگو باشند. امارات و بحرین از ترس امریکا، با اسرائیل قرارداد ظالمانه امضاء کرده و حق مسلمانان فلسطین را پایمال کردند.

امام جمعه مسجد جامع سیدبار در همین باره ادامه داد: امروز متاسفانه امریکا واسرائیل و کشورهای اسلامی متحد با آنها به ملت فسطین ظلم می کنند. حکام دست نشانده این کشورها معاهده نگین قرن را قبول و باور دارند. از سوی دیگر عده ای به دنبال آن هستند تا غزه را خلع سلاح  کرده و این شهر را دو دستی در اختیار دشمن بگذارند. این گروه به نفع آرمان های فلسطین کار نمی کنند و از طریق برقراری رابطه با بیگانگان در جهت منافع شخصی خود گام برمی دارند. همه ما می دانیم که اولین لازمه مقابله با مظالم اسرائیل که درمنطقه بر ملت های مسلمان روا می دارد، اتحاد کشورهای اسلامی با یکدیگر است.

مولانا ترنج زرد یادآور شد: دوستی حکام تعدادی از کشورهای اسلامی باعث شد تا درمیانمار مسلمانان درآتش سوزانده شوند. سالیان زیادی است که فلسطینی ها مقابل پنجاه و دو کشورهای اسلامی توسط اسراییل زیر تانک ها شهید می شوند. به جز ایران اسلامی که حامی فلسطین است، کشورهای دیگر دستگیری چندانی از آوارگان این کشور نمی کنند. مسئله فلسطین حل نخواهد شد، مگر روزی که همه در برابر آن احساس مسئولیت داشته باشیم. اگر همین اندازه مبارزه هم در جهت مبارزه برای آزادی قدس  شریف نبود، شاید اثری از اسلام در بیت المقدس باقی نمی ماند.

این عالم اهل سنت، توهین نشریه فرانسوی در توهین به مقدسات مسلمانان را ناشی از گستاخی های بیش از حد مخالفان دین الهی دانست و ضمن اغلام انزجار از دست اندرکاران نشریه تاکید کرد: هرگونه توهین به پیامبر صلی الله علیه وسلم محکوم است. با این حرکت به کل جهان اسلام توهین شده و عاشقان مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم باید آن شخص خبیث را مثل کعب بن اشرف بکشند تا دیگرگستاخان عبرت بگیرند. توهین به نبی اکرم صلی الله علیه و اله وسلم تحت هیچ شرایطی توجیه پذیر نبوده و نخواهد بود. شخصی پیشتر در یک کشور دیگر به قرآن کریم اهانت ورزید و این ایام را در بدبختی و فلاکت می گذراند. حافظ و نگهدارنده قرآن کریم، صاحب و مالک آن است و بصورت امانتی گرانبها در دست ما قرار دارد تا از درس های آن انسانیت و نوع دوستی یاد بگیریم.

مولانا ترنج زرد خاطرنشان نمود: ازسوی دیگر بیشترین ضربه به اسلام و مسلمین را تکفیریان می زنند. آنها در درکشورهای اسلامی به لباس مسلمانان در می آیند، اما با امریکا واسرائیل دوست شده و با ممالک اسلامی به جنگ و ستیز می پردازند. اینها ذهن فرزندان اسلامی ما را با عقاید باطل و بی ارزش پر کرده و فقط خود را موحد وعالم ومسلمان حقیقی می پندارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن