اخبارخارجی

ادامه خودداری ورزشکاران کویتی از رویارویی با حریفان اسرائیلی

آوای سنت : در سال جاری میلادی ،سومین بازیکن کویتی از رویارویی با اسرائیلی ها در امارات امتناع کرد ، لیست افتخارات همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، محمد الفضلی بازیکن ۱۹ ساله تیم ملی کویت روز یکشنبه در مرحله گروهی مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان که در شهر دبی امارات برگزار می شود، از رویارویی با بازیکن اسرائیلی خودداری کرد.

فعالان شبکه اجتماعی «توییتر»  این اقدام الفضلی علیه عادی سازی با رژیم اشغالگر اسرائیل را تمجید کردند و آن را مکمل مواضع کویت در حمایت از آرمان فلسطین دانستند.

در سپتامبر ۲۰۱۹، نیز محمد الفضلی پس از قرار گرفتن در گروهی که باید با یک بازیکن اسرائیلی رقابت می کرد، از یک تورنمنت بین المللی در آمستردام پایتخت هلند کنار رفت.

ورزش کویت در تورنمنت های بین المللی شاهد انصراف در مقابل بازیکنان اسرائیلی در حمایت از آرمان فلسطین و حقوق مشروع مردم آن و رد عادی سازی است.

ماه گذشته نیز عبدالرزاق البغلی بازیکن کویتی ورزش‌های آبی با امتناع از رویارویی با بازیکن اسرائیلی ازمسابقات قهرمانی بین‌المللی ابوظبی انصراف داد.

در ۲۲ ژانویه نیز محمد العوضی تنیسور کویتی در مرحله نیمه نهایی مسابقات بین المللی حرفه ای زیر ۱۴ سال در دبی امارات از رویاروشدن  با یک بازیکن اسرائیلی انصراف داد.

عبدالله الانجری نیز در ژانویه ۲۰۱۹ از مسابقات قهرمانی محلی در ایالات متحده برای ورزش جیو جیتسو پس از همگروه شدن  با یک بازیکن اسرائیلی از ادامه رقابت ها کنار رفت.

اخیرا روابط اسرائیل شاهد توسعه و عادی سازی قابل توجهی با کشورهای عربی بوده است، اما کویت همچنان یکی از کشورهایی است که بر پایبندی خود به رد عادی سازی تاکید می کند.

عبدالحمید محبوب جمعه ستاره تیم تنیس و بازیکن کویتی باشگاه سلمیه در سال ۲۰۱۸ به دلیل اینکه باید با بازیکن اسرائیلی رقابت می کرد از مسابقات جهانی «فیوچر» انصراف داد.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن