اخبارخارجی

اردن و سوریه در مسیر عادی سازی مناسبات

آوای سنت : اردن با گام‌های شتابان به سمت ازسرگیری تدریجی روابط با دولت سوریه در حرکت است؛ امری که بیشتر به عادی‌سازی اعلام نشده شبیه است.

به گزارش میدل ایست نیوز، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه روز یکشنبه با «عبدالله دوم» پادشاه اردن تماس تلفنی برقرار کرد. دو طرف در این تماس تلفنی درباره راه‌های تقویت روابط دوجانبه و افزایش همکاری‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

امّان در تلاش است تا دمشق را به خاستگاه عربی و منطقه‌ای و چه بسا بین‌المللی بازگرداند، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در ژوئیه گذشته به هنگام سفر به آمریکا در دیدار با جو بایدن از ارائه نقشه راهی برای حل بحران سوریه خبر داده بود.

ملک عبدالله پس از آن نیز در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در قدرت باقی است و جامعه جهانی باید با وی به عنوان یک واقعیت تعامل داشته باشد؛ سخنانی که رسما به عنوان تغییر شگرف در مواضع اردن در قبال دولت سوریه به شمار می‌رفت.

در این میان، داده‌هایی میدانی و تحرکات اردن نشانگر آن است که این کشور، چراغ سبز آمریکا را برای عادی‌سازی روابط با دولت سوریه و چه بسا دست کم در سطح اقتصادی به دست آورده است، گشایش گذرگاه‌ها و ازسرگیری پروازها میان اردن و سوریه خود دلیلی بر این مدعاست.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن