اخبارداخلی

استاندار خراسان‌شمالی: همایش «نغمه‌سرایان اهل سنت» باشکوه برگزار شود

آوای سنت : استاندار خراسان‌شمالی با اشاره به برگزاری همایش ملی «نغمه سرایان اهل سنت» از ۹ بهمن ماه جاری در بجنورد گفت: تمامی دستگاه های اجرایی استان باید برای برگزاری باشکوه این رویداد فرهنگی همکاری کنند.

محمدرضا حسین نژاد روز شنبه در نشست هماهنگی همایش ملی «نغمه سرایان اهل سنت کشور» اظهار کرد: برگزاری این گونه رویدادهای فرهنگی نقش موثری در معرفی ظرفیت های استان و پیشرفت فرهنگی و گردشگری آن خواهد داشت.

وی افزود: از سوی دیگر برگزاری همایش ملی «نغمه سرایان اهل سنت» می تواند تبیین گر وحدت بین شیعه و سنی خراسان شمالی باشد.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این بین لازم است تمامی دستگاه های اجرایی و ادارات در برگزاری مطلوب این رویداد فرهنگی مشارکت کنند تا ظرفیت های فرهنگی این استان به خوبی معرفی شود.

حسین نژاد با بیان اینکه خراسان شمالی مظهر وحدت بین اقوام است، خاطرنشان کرد: هر ملتی اگر وحدت داشته باشد به موفقیت‌های زیادی دست پیدا می‌کند و زمینه های توسعه پایدار به راحتی برای آنان فراهم می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز گفت: اهل سنت خراسان شمالی به عنوان میزبان باید با قدرت در این همایش ملی حضور داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری افزود: بخشی از جهاد تبیین در نغمات و اشعار مدح پیامبر اسلام (ص) و خواندن قرآن نهفته است و مساجد اهل سنت نیز از فرصت این همایش و حضور نغمه سرایان برجسته اهل سنت در برنامه های خود استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن می خواهد دین را از صحنه خارج کند و باید با اینگونه برنامه های معنوی به ترویج فرهنگ دینی بپردازیم.

به گزارش ایرنا، همایش ملی نغمه سرایان اهل سنت از ۹ بهمن ماه به مدت سه روز به همت سازمان بسیج مداحان کشور به میزبانی بجنورد برگزار می شود.

افزون بر ۱۰ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی را ترکمن های اهل سنت تشکل می دهند که در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن