اخبارداخلی

استفاده از ظرفیت های اهل سنت موجب افزایش همدلی است

آوای سنت : مشاور استاندار فارس در امور اهل سنت گفت: همیشه یکی از مطالبات اصلی جامعه اهل سنت، شناسایی ظرفیت ها و استفاده بهینه از آنها بوده که هرچه از این ظرفیت ها بیشتر استفاده شود، همدلی و همگرایی بیشتری حاصل می شود.

 ناصر هنر پنجشنبه در جلسه ای با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان خنج که برای برنامه ریزی و دعوت از مردم اهل سنت جهت افزایش مشارکت در انتخابات برگزار شده بود، افزود: یقین داریم که استفاده از نیروهای اهل سنت در ارتقا و آبادی منطقه و کشور تاثیرگذار خواهد بود.

وی اظهار کرد: عقیده شخصی من این است که اگر نگاه همدلانه در مسئولان تداوم داشته باشد و هم اهل سنت حضور فعال در جامعه داشته باشند و از هر دو طرف گام های مثبت برداشته شود، منفعت آن به کل کشور خواهد رسید.

وی ادامه داد: در منطقه جنوب فارس، دو ویژگی بسیار مثبت وجود دارد، اول ارتباط و همدلی موجود بین جامعه اهل سنت و تشیع که در کل کشور بی نظیر است، دوم حضور خیرین شیعه و سنی در این شهرستان و شهرستان های همجوار که شناسایی این دو ظرفیت می تواند به تداوم این شرایط کمک کند.

هنر عنوان کرد: تقاضای من از مسئولان منطقه این است که بستر را برای شناسایی و استفاده از ظرفیت های بیشتر جامعه اهل سنت فراهم کنند تا از این نیروها در زمینه های علمی، فرهنگی و اقتصادی استفاده شود.

مشاور استاندار فارس در امور اهل سنت اضافه کرد: هرچند مشاور قدرت اجرایی ندارد، اما حتما مطالبات به حق اهل سنت در این شهرستان را به استاندار منتقل و برای تحقق آنها پیگیر خواهم بود.

در ادامه جلسه فرماندار خنج خدمات دولت در این شهرستان را قابل توجه دانست و برخی از مهمترین مطالبات شهرستان از جمله فعال کردن شهرک صنعتی، تکمیل و توسعه جاده های مواصلاتی به خصوص جاده کورده، تخصیص اعتبار برای تامین آب شهرستان، استفاده از ظرفیت میادین گازی و موارد دیگر را مطرح کرد.

بهادر اسفندیاری افزود: وحدت، انسجام و برادری بین شیعه و سنی از سرمایه های مهم شهرستان است، ما در پایان سال جاری انتخابات را به عنوان یک رویداد بزرگ سیاسی-اجتماعی در پیش داریم و موضوع مشارکت مردم یک مساله جدی است و حفظ و تقویت این وحدت می تواند کمک کننده باشد.

وی ادامه داد: مردم شهرستان خنج در ادوار گذشته در صحنه حاضر بودند و امیدوارم امسال نیز بار دیگر مسئولیت سیاسی، اجتماعی و مذهبی خود را به نمایش بگذارند و با اعلام پیوند و حمایت خود از نظام، در سطح استان بدرخشند.

در پایان جلسه که با حضور منصور انصاری، نماینده و مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی در شیراز و برخی مسئولان شهرستان خنج برگزار شد، برخی از دهیاران از مشکلات روستای خود و برخی معتمدین مطالبات شهرستان را بیان کردند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن