اخبارداخلی

استفاده از ماسک تنها راه مبارزه با کرونا

آوای سنت: رئیس اداره تامین و ارتقای سلامت دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه کرمانشاه استفاده از ماسک حتی در شرایط سفید را ضروری خواند.

به گزارش آوای سنت، دکتر رامین رضایی به خبرنگار ما گفت: تاکنون اطلاع رسانی های متعددی در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا در رسانه های محلی استان ها، صدا وسیما، نشریات و شبکه‌های مجازی صورت گرفته است، ولی به نظر می رسد مجموعه این تلاش ها تاکنون یا کافی نبوده و یا از اثربخشی لازم برخوردار نبوده است.

وی در این باره افزود: واقعیت این است مبتلایان به کرونا در دنیا امروز به مرز ۱۷ میلیون نفر نزدیک شده اند و تا روز گذشته (هفتم مردادماه) ۶۶۰ هزار مورد مرگ در اثر کرونا در روی کره خاکی به ثبت رسیده است.

دکتر رضایی در خصوص وضعیت این بیماری در کشور یادآور شد: متاسفانه در ایران ۲۹۰ هزار مبتلا به کرونا شناسایی شده که از این تعداد تا روز گذشته نزدیک به ۱۶ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

رئیس اداره تامین و ارتقای سلامت دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه کرمانشاه با بیان اینکه تا چهارم مرداد ماه جاری روزانه حدود ۵ هزار نفر در کشور به خاطر ابتلا به کرونا بستری شده اند اظهار داشت: در این پیام حدود ۲۶۰ هزار نفر مبتلا به کرونا نیز بهبود یافته اند، اما هنوز ستاد مدیریت کرونا توصیه به رعایت فاصله گذاری ها و حتی دور کاری پرسنل را در سر لوحه کار خود قرار داده است.

دکتر رضایی ضمن اشاره به رتبه ششم کرونا استان کرمانشاه از لحاظ میزان غربالگری در کشور، عنوان نمود: به نظر می‌رسد ۶۵ درصد مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند، اما کرونا محدودیت هایی برای سیستم بهداشتی درمانی ایجاد کرده است.
ماه های زیادی است که پرسنل سیستم بهداشت و درمان نتوانسته اند به مرخصی کافی بروند و خستگی و فرسودگی شغلی و کمبود تجهیزات و سلیر موارد بار مضاعفی بر شانه درمان کشور وارد نموده است.

این مسئول تاکید کرد: ما با مشکل حادی به نام کرونا مواجه نیستیم، بلکه با یک بیماری مزمن فرسوده کننده و مواجه هستیم که ممکن است در دراز مدت سیستم بهداشت و درمان توان پاسخگویی خود را از دست بدهند.

دکتر رضایی متذکر شد: حتی در وضعیت سفید هم باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم و به همین دلیل در بسیاری از کشورها ( حدود ۱۲۰ کشور در دنیا) که در شرایط سفید هم قرار دارند استفاده از ماسک اجباری است.
بنابراین درخواست ما از مردم این است که در موارد غیر ضروری از منزل خارج نشوند،ً فاصله‌گذاری اجتماعی حتما رعایت شود، شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون صورت گیرد و رعایت بهداشت مواد غذایی در کنار رعایت بهداشت فردی بعمل آید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن