اخبارخارجی

استفاده استرالیا از واژه اراضی اشغالی فلسطین

آوای سنت : قطر از استرالیا برای به کارگیری واژه “سرزمین های اشغالی فلسطین” و تایید غیرقانونی بودن شهرک سازی ها استقبال کرد و آن را موضع مثبت منطبق با قوانین بین المللی دانست.

این در بیانیه که شامگاه جمعه ازسوی وزارت امورخارجه قطر منتشر شد آمده است قطر از اعلام وزارت خارجه استرالیا مبنی برقصد دولت این کشور براستفاده از واژه “سرزمین های اشغالی فلسطین” از جمله بیت المقدس شرقی و غیرقانونی دانستن شهرک های اسرائیلی بر اساس قوانین بین المللی استقبال می کند.

استرالیا روز سه شنبه اعلام کرد که قصد دارد از واژه سرزمین های اشغالی فلسطین از جمله بیت المقدس شرقی استفاده کند و شهرک سازی های اسرائیل را غیرقانونی بداند.

وزارت خارجه فلسطین از این بیانیه استقبال کرد وگفت:به این تحول مهم درموضع استرالیا که به قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متعهد است،مثبت می‌نگرد و از تلاش‌های بین‌المللی با هدف احیای روند صلح مطابق با مراجع صلح بین‌المللی حمایت می‌کند که مهمترین آن اصل راه حل دو دولتی است

شایان ذکر است که در ژوئن گذشته،حزب کارگر استرالیا (چپ میانه) با صدور قطعنامه ای از دولت فدرال خواست فلسطین را به رسمیت بشناسد.

اصل مطلب را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن