اخبارخارجی

اسرائیل کیست و بستگان آن چه کسانی هستند؟

آوای سنت : وقتی از یمن به سمت شمال حرکت کنیم ، به مرز عربستان و یمن می رسیم ، خواهیم دید که مردم دو طرف مرز در همه چیز، در فرهنگ ، مذهب ، زبان و تاریخ شبیه هم هستند. وقتی از مرز یمن به سمت شمال خارج می شویم به مرز عربستان و اردن می رسیم ، اینجا نیز افرادی را می بینیم که از نظر ظاهر ، زبان ، آداب و رسوم ، گویش و مذهب مشابه هم هستند

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، وقتی وارد اردن شویم و به سمت شرق بپیچیم و به مرز عراق برسیم ، خواهیم دیدکه عراقی ها و اردنی ها در همه چیز شبیه هم هستند. وقتی به سمت شرق حرکت می کنیم به مرز عراق و ایران می رسیم و همان شباهتی را خواهیم دید که بین عراقی ها و اردنی ها دیدیم. وقتی وارد خاک ایران بشویم شباهت با عراق اندکی کم می‌شود و وقتی از هر طرف ایران را ترک کنیم ، متوجه می‌شویم که ایرانی‌ها با همه همسایگان خود در شمال، شرق و جنوب مراوده دارند.

اگر از ایران مثلاً به سمت افغانستان حرکت کنیم ، متوجه می شویم که بین مردم افغانستان و ایرانی هاپیوندهای زبانی وتاریخی و حتی همپوشانی قبیله ای و خانوادگی وجود دارد . وقتی به مرز افغانستان و پاکستان برسیم، برای ما آشکار خواهد شد که انگار مردم پاکستان و افغانستان از یک قوم هستند. وقتی افغانستان را ترک می کنیم و به مرز هند وپاکستان می رویم ، با وجود نزاع بین آنها ، خواهیم دیدکه در زبان ، ویژگی ها،آداب و رسوم و تاریخ شبیه هم هستند ، این همان چیزی است که وقتی ازهند به سمت جنوب حرکت می کنیم تا به مرز هند و بنگلادش برسیم، با آن روبرو خواهیم شد.

وقتی این بلوک فرهنگی را با همه مردمش تمام کنیم،به یک بلوک فرهنگی متفاوت می رسیم وخواهیم دید که چین،کره، ویتنام، ژاپن وغیره درشکل،مذهب،آداب ورسوم وتاریخ یکی هستند . اگرتامل کنیم متوجه می‌شویم که بلوک اسلامی و هند از طریق فرهنگ فرا قاره‌ای مانند فیلیپین،اندونزی وغیره با این بلوک آمیخته شده‌اندو به عنوان پلی بین این دو بلوک عمل می کنند تا جریان طبیعی انسانی بین مردم در طول تاریخ برقرار شود

وقتی به آفریقا نقل مکان کنیم ، با همان پیوندهای انسانی روبرو خواهیم شد و متوجه خواهید شدکه سومالی ، اریتره ، جیبوتی و اتیوپی ازنظر ظاهر ، آداب و رسوم ، رفتارهای قبیله ای و هنر شبیه به هم هستند.

هرکشور آفریقایی ازهرطرف با همسایگان خود در تعامل است و اختلافاتی که اکنون وجود دارد مربوط به نظام سیاسی یا استعمار است.این همان چیزی است که ما در آمریکای شمالی و اروپا می بینیم،فرهنگ کانادایی هیچ تفاوتی با فرهنگ آمریکایی ندارد و مردم اروپا از نظر فرهنگی،تاریخی ومذهبی درهم تنیده شده اند.

اما اگر برگردم ویمن را ترک کنم و به عربستان سعودی و سپس اردن برویم و به چپ بپیچم ، مردمی راخواهم یافت که نه ازنظر زبان ، نه ازنظر دین ، نه ازنظر آداب و رسوم ونه از نظرشکل وشمایل وغیره هیچ رابطه ای با همسایگان خود ندارند.هیچ بعد انسانی که توده ای به نام اسرائیل را با همسایگانش متحد کند وجود ندارد جز اینکه آنها مثل همه مردم جهان،بشرهستند این قوم نه تنها برگرفته از همسایگان ، بلکه از کل بشریت است . او نه خویشاوندی در این جهان هستی دارد و نه خانواده ای که به آن تعلق داشته باشد،

انگار از فضا و ازیکی ازسیارات دوردست فرود آمد، شاید این،توضیح دهنده دلیل ستمگری آنها با مخالفان خود باشد،آنها هیچ خویشاوندی در این جهان ندارندجزسلاح که ارتباط صمیمی آنها با دیگران را رقم می زند.حتی زبان آنها یعنی عبری ، زبانی است که در اواخرقرن نوزدهم اختراع شد وقبل از قرن بیستم هیچکس به این زبان حرف نمی زد.

اصل خبر را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن