اخبارخارجی

اعتراض اندونزیایی‌‌ها به حضور تیم رژیم صهیونیستی در مسابقات فوتبال

آوای سنت : صدها نفر از مردم اندونزی در اعتراض به حضور تیم فوتبال رژیم صهیونیستی در مسابقات جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال که ماه آینده در این کشور برگزار می‌شود دست به تظاهرات زدند.

به نقل از جاکارتا پست، گروه‌های اسلامی اندونزی دیروز (دوشنبه) به خیابان‌های جاکارتا آمدند تا به حضور تیم فوتبال رژیم صهیونیستی در مسابقات جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال که در اندونزی برگزار می‌شود، اعتراض کنند.

صدها نفر از مردم این کشور به همراه اعضای چند گروه اسلامی، از جمله جبهه برادری اسلامی و جنبش حفاظت از فتوا در راهپیمایی امروز در مرکز جاکارتا شرکت کردند.

حضور تیم فوتبال رژیم صهیونیستی که سال گذشته پس از کسب سهمیه در جام ملت‌های زیر ۱۹ سال یورو ۲۰۲۲ در اسلواکی به این رقابت‌ها راه یافت، واکنش‌های شدید گروه‌های مسلمان را برانگیخت. پیش از این شورای علمای اندونزی (MUI)، از دولت خواست تا درباره تصمیم خود برای اجازه حضور تیم رژیم صهیونیستی در جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال توضیح دهد.

اندونزی از ۲۰ می تا ۱۱ ژوئن (۳۰ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۲) در شش شهر این کشور میزبان مسابقات جام فوتبال زیر ۲۰ سال خواهد بود. با وجود این اعتراضات ، محفوظ، وزیر هماهنگی امور سیاسی، حقوقی و امنیتی اندونزی گفت که دولت علاوه بر ایجاد تمهیدات امنیتی، از نظر سیاسی و دیپلماتیک برای ورود تیم اسرائیلی آماده شده است. اریک توهیر، رئیس اتحادیه فوتبال اندونزی (PSSI) نیز گفت که اندونزی امنیت تیم فوتبال رژیم صهیونیستی را تضمین می‌کند، زیرا مسئولیت آن بر عهده اندونزی است.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه این کشور هم اعلام کرد که میزبانی جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال موضع اندونزی در قبال فلسطین را تغییر نمی‌دهد و این کشور همچنان از حقوق فلسطینیان دفاع می‌کند.

اندونزی از جمله کشورهایی است که رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته است. در سال ۲۰۲۰ وزارت خارجه اندونزی اعلام کرد که این کشور هیچ برنامه‌ای برای برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی ندارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن