اخبارخارجی

اعتکاف در مسجدالنبی و مسجدالحرام از سرگرفته می‌شود

آوای سنت : مقامات عربستان سعودی اعلام کردند انجام اعتکاف در دهه آخر رمضان امسال با دریافت مجوز و رعایت شرایط بهداشتی خاص در حرمین شریفین آزاد است.

به نقل از آناتولی، خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داد ریاست کل امور حرمین شریفین ازسرگیری مراسم اعتکاف در مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) را بر اساس سازوکارها و معیارهای خاص اعلام کرد.

عبدالرحمن السدیس در بیانیه‌ای افزود: اعتکاف در ده روز پایانی ماه مبارک رمضان با پیروی از سنت پیامبر اکرم (ص) در حرمین شریفین برگزار می شود.

وی بدون جزئیات بیشتر اعلام کرد: به زودی خبرهای خوش بازگشت اعتکاف در مسجد الحرام و مسجد النبی بر اساس ضوابط و معیارهای مشخص و کسب مجوز از طریق سایت رسمی ریاست‌ حرمین در دسترس خواهد بود.

با شیوع ویروس کرونا، مقامات عربستان سعودی در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تصمیم گرفتند از انجام اعتکاف در مساجد در ماه رمضان به عنوان بخشی از اقدامات جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور جلوگیری کنند.

در ۶ مارس  (۱۵ اسفند گذشته)، عربستان سعودی توقف اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با بیماری کرونا در این کشور را اعلام کرد که مهمترین آنها توقف فاصله‌گذاری اجتماعی در مسجد الحرام و مسجد النبی است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن