اخبارخارجی

اعدام ۸۱ نفر در عربستان سعودی

آوای سنت : وزارت کشور عربستان از اعدام دستکم ۸۰ نفر از «کسانی که افکار گمراه کننده، روش‌ها و سایر عقاید و باورهای انحرافی را پذیرفتند» خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت کشور عربستان امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۸۱ نفر را به اتهام تروریسم و افکار و عقاید انحرافی اعدام کرده است. در بین این اعدامی‌ها، اسامی هفت  شهروند یمنی و یک نفر سوری نیز دیده می‌شود.

در این بیانیه آمده است: «گروه‌های جنایتکار از مسیر حقیقت خارج شده و امیال خود را جایگزین آن کرده و گام‌های شیطانی را در پیش گرفتند و افکار انحرافی و سایر روش‌ها و عقاید انحرافی را پذیرفتند».

وزارت کشور عربستان ادامه داد: «آنها در راستای خوش خدمتی به طرح‌های طرف‌های متخاصم وطن خود را فروخته‌ و با اقدامات تروریستی مختلف خود برای ریختن خون افراد معصوم و بی‌گناه اقدام کردند».

در ادامه بیانیه آمده است: «جنایات آنها حتی به پدران و مادرانشان مقدسات دین آسیب رساند و عبادتگاه‌ها و مساجد و تعدادی از مقرهای دولتی و نهادهای مهم اقتصادی ضرر می‌رساندند».

وزارتخانه یادشده در ادامه بیانیه مدعی شد: نظارت و هدف قرار دادن تعدادی از مقامات و اتباع خارج از کشور، زیر نظر گرفتن و قتل نیروهای پلیس و مثله کردن تعدادی از آنها، مین گذاری، ارتکاب تعدادی جرایم آدم ربایی، شکنجه، تجاوز جنسی، سرقت با سلاح و نارنجک دستی و قاچاق سلاح، مهمات و بمب به عربستان با هدف بی ثبات کردن امنیت، ایجاد آشوب و هرج و مرج و اجرای نقشه‌های تروریستی داعش، القاعده و غیره از دیگر جنایات معدومان به شمار می‌رود».

دولت سعودی هر ساله شمار زیادی از مخالفان آل‌سعود را به بهانه مبارزه با تروریسم به مجازات‌های سنگین و اعدام محکوم می‌کند.

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن