اخبارخارجی
موضوعات داغ

اعلام آمادگی آمریکا برای لغو تحریم های برجامی

سخنگوی وزارت خارجه امریکا از جزئیات تحریم های مد نظر سخن نگفت

آوای سنت: ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۱۸ فروردین گفته است، ایالات متحده در راستای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام، آماده برداشتن گام‌های لازم و تحریم‌های ناسازگار با این توافق است.

ند پرایس در کنفرانس خبری روزانه خود در واشینگتن اظهار داشت، ما آماده هستیم تا اقدامات لازم برای بازگشت به رعایت تعهدات برجامی خود، از جمله برداشتن تحریم‌های ناسازگار با توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، را انجام دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرده است، من در اینجا در موقعیتی قرار ندارم که به شما بگویم این اقدامات شامل کدام جز و بخش خواهند بود.

ند پرایس با این حال گفت، ماهیت دقیق هرگونه رفع تحریمی به دیپلماسی بستگی دارد.

دور نخست مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا با حضور کشورهای عضو توافق هسته‌ای برجام با هدف رفع تحریم‌های ایران و بازگشت این کشور به تعهدات هسته‌ای خود در چارچوب این توافق در وین روز سه‌شنبه برگزار شد. قرار است این مذاکرات روز جمعه در وین ادامه یابد.

همچنین قرار است که دو کارگروه تحریم‌ها و تعهدات هسته‌ای برای بازگشت به برجام کار خود را تا جمعه ادامه دهند.

در واکنش به این شرایط نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: توافق با ایران هیچ ارزشی ندارد.

نتانیاهو افزود :توافق جدید با ایران الزامی برای ما ایجاد نمی‌کند. تنها یک چیز هست که ما به آن متعهد خواهیم بود و آن بازداری از کسانی است که می‌خواهند ما را نابود کنند.

صاحب نظران مسائل مسائل سیاسی بر این اعتقاد هستند که قاطعیت ایران در مسیر فعالیت های هسته ای و حرکت به سمت غنی سازی بیست درصدی، دولت جدید آمریکا را مجاب به بازگشت به برجام کرده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن