اخبارخارجی

افزایش حملات راست گرایان به مسلمانان فرانسه

آوای سنت : اظهارات دامین ریو یکی از رهبران برجسته حزب بازیابی فرانسه بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشت.

او با این استدلال که توزیع غذای حلال در فرانسه دلیلی برای اسلامی کردن این کشور است،دقیقا چند روز قبل از آغاز ماه مبارک رمضان با توزیع غذاهای حلال مخالفت کرد.

ریو درصفحه توییترخود تصاویری را از پیشنهادات اخیرتعدادی از فروشگاه های فرانسوی به مناسبت نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان منتشر کردکه شامل قرآن ومواد غذایی حلال بود.

ریو سعی کرد پیامی غیرمستقیم ارائه دهد که فرانسه پیوسته به سمت اسلامی شدن حرکت می کند،مخصوصاً هنگام نزدیک شدن به هر مناسبت اسلامی مانند ماه رمضان، عید فطر و عید قربان.

توییت او با واکنش‌های زیادی روبرو شد،ناسی خواننده با سوالی طعنه‌آمیز پرسیدکه آیا این سیاستمدارفرانسوی درطول جشن عیدفصح یهودیان که درآوریل آینده آغاز می‌شود،درباره سکولاریسم و جدایی دین ازدولت صحبت خواهد کرد؟

توئیترهای دیگری از سیاست استانداردهای دوگانه ریو انتقاد کردند وگفتند او فقط از غذای حلال دراسلام صحبت می کند وفراموش کرده که یهودی ها دردین خود غذاهای حلال دارند که به آن کوشر می گویند.

برخی دیگر اشاره کردند که این مرد با این اظهارات خود،مایه تمسخر همگان شده است.

اظهارات این روزهای ریو اولین باردرمورد غذاهای حلال نبود،او درگذشته نیزدرجریان میزبانی خود درفرانس اینفو نسبت به ادامه رویکرد اسلام هشدار داده بود.

ریو درچند وقت اخیر پس ازمواضع وکمپین های حمله به اسلام،به ویژه سازمان های دولتی که کوچکترین حمایتی ازحجاب نشان می دهند،به صورت پررنگ ظاهر شده است.

حزب راست افراطی به رهبری اریک زمور درجریان انتخابات ریاست جمهوری گذشته برنامه انتخاباتی افراطی ارائه کرده بود که درآن متعهد شد علاوه برجلوگیری ازساخت مناره ومساجد،پوشیدن تمام لباس های حاوی نمادهای اسلامی از جمله حجاب  رادرمیادین عمومی ممنوع کند.

این ممنوعیت فقط محدود به این موارد نبود،بلکه او همچنین متعهد شده بود تا فعالیت جنبش‌های اسلامی مختلف مانند اخوان‌المسلمین را ممنوع کند.

زمور قبل از رقابت های ریاست جمهوری (آوریل ۲۰۲۲)دریک مصاحبه تلویزیونی درکانال ۲ فرانسه گفته بود درصورت رسیدن به مقام ریاست جمهوری،مسلمانان فرانسه را از نامگذاری فرزندانشان به نام محمد منع می کند.اوگفت قوانینی را برای نام‌هایی که قرار است بر روی کودکان مسلمان گذاشته شود،وضع خواهد کرد.

فرانسه یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی از نظر وسعت جامعه مسلمانان است،تعداد مسلمانان این کشورتا اواسط سال ۲۰۱۶ حدود ۶ میلیون نفر بوده است که ۸.۸ درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهد.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن