اخبارخارجی

افزایش خشونت بر علیه زنان در آلمان

آوای سنت : بسما،۲۷ ساله، روی مبل خوابیده بود که شوهرش به سر او شلیک کرد،او به پلیس گفت که هنگام تمیز کردن اسلحه به طور تصادفی به مادر سه فرزندش شلیک کرده است. این مرد در حال حاضر در دادگاه شهر گوتینگن آلمان به اتهام قتل محاکمه می شود.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، در یکی از خیابان های برلین، مادر ۶ فرزند با ضربات چاقو کشته شد و مقامات مظنون هستندکه شوهر سابق او این جنایت را انجام داده است.در شهر شوالم اشتات در ایالت هسن، یک زن ۵۳ ساله در یک سوپرمارکت بر اثر شلیک چهار گلوله همسر سابقش کشته شد،همسرش نیز پس از این این شلیک خودکشی کرد.

اینها فقط نمونه هایی از ۳ مورد از بیش از ۱۰۰ قتلی است که سالانه در آلمان رخ می دهد.

اگرچه جرم و جنایت در آلمان به طور کلی رو به کاهش است، اما تعداد جرایم خشونت علیه زنان در حال افزایش است. آمارها می گویند متهم این جنایات اغلب شوهر یا شریک سابق و گاه مردی است که قربانی از نزدیک شدن به او خودداری کرده است.این جنایات اغلب با تعبیرهای لطیف تری مانند تراژدی رابطه یا تراژدی خانوادگی توصیف می شوند.

نانسی وزر وزیر کشور آلمان در ماه مه گذشته به روزنامه Bild am Sonntag گفت: اینها قتل هستند! ما باید به وضوح آنها را قتل علیه زنان بنامیم… زنان به این دلیل کشته می شوند که آنها زن هستند… دولت باید بپذیرد که ما یک قتل بزرگ و جدی داریم. مارکو بوشمان، وزیر دادگستری آلمان اخیراً اعلام کرد که قصد دارد اصلاحاتی در  قانون انجام دهد که مجازات های سخت تری را برای جرایم خشونت علیه زنان فراهم می کند.

سازمان حقوق زنان Terre des Femmes معتقد است که آلمان در تلاش های دولت برای مبارزه با جنایات خشونت علیه زنان بسیار عقب مانده است. یامینا لوئرگی، مسئول موارد خشونت خانگی و جنسی در این سازمان می‌گوید: اسپانیا از سال ۲۰۰۴ قانون حمایت از زنان و یک نهاد نظارتی مستقل دارد که از سال ۲۰۲۰ تمام قتل‌های زن‌ستیزانه، از جمله انتقام‌جویی علیه کودکان را ثبت می‌کند.

این کارشناس بر اساس یک گزارش آلمانی توضیح داد که ارزیابی خطر مواجهه زنان با خشونت در اسپانیا با استفاده از فناوری مدرن انجام می شود،وی افزود: زمانی که افزایش قابل توجهی در خطر کشف شود، مرتکب جرایم خشن مجبور است برای نظارت بر ممنوعیت ارتباط از دستبندهای ردیابی موقعیت مکانی استفاده کند. این کارشناس تاکید می کند که سایر کشورهای اتحادیه اروپا در حال حاضر یک استراتژی ملی دارند و پول بسیار بیشتری نسبت به آلمان برای مبارزه با خشونت علیه زنان خرج می کنند.

با امضای کنوانسیون استانبول شورای اروپا، آلمان متعهد شد که از زنان در برابر خشونت محافظت کند،

کریستینا ولف، که از سال ۲۰۱۹ به ثبت و ارزیابی علمی قتل زنان می پردازد، می گوید: قتل زنان که بیانگر شدیدترین خشونت علیه دختران و زنان است در آلمان مورد توجه قرار نمی گیرد

در بیانیه ای از سوی انجمن وکلای زن آلمان هشدار داده شده است که برخلاف مردان، در صورتی که دیگر مایل به ادامه زندگی با همسر سابق خود نباشند، خطر واقعی کشته شدن یا آسیب جدی برای زنان وجود دارد. در این بیانیه آمده است: نه قوه قضائیه و نه جامعه نباید با این جنس خشونت ها، با ملایمت، تفاهم یا تخفیف مجازات برخورد کنند

در این بیانیه آمده است اگر مردی شریک زندگی سابق خود را در شرایط جدایی به قتل برساند، اغلب به قتل غیر عمد محکوم می شود، نه قتل عمد.

سخنگوی این ابتکار می گوید: کشتن زنان یک مشکل ساختاری است و ریشه در مردسالاری دارد، نه در فرهنگ یا سنت خاص.

اداره پلیس جنایی فدرال تا سال ۲۰۱۵ شروع به انتشار آمار خود در مورد خشونت همسران نکرد. بر اساس داده های این اداره، ۱۳۹ زن و ۳۰ مرد توسط شرکای فعلی یا سابق خود در سال ۲۰۲۰ به قتل رسیده اند.

از سوی دیگر، یورگ کینزیگ، مدیر مؤسسه جرم‌شناسی دانشگاه توبینگن آلمان، تأیید کرد که اطلاعات جامعی در مورد کشتار زنان در آلمان وجود ندارد، زیرا تحقیقات علمی تاکنون بر روی به اصطلاح  قتل های ناموسی و قتل های مشترک تمرکز دارد،قرار است در یک پروژه ۳ ساله با همکاری موسسه تحقیقات جنایی در نیدرزاکسن موضوع زن کشی در آلمان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

این پروژه بر اساس پرونده های جنایی در ایالت های بادن وورتمبرگ، برلین، نیدرزاکسن و راینلاند فالتز از سال ۲۰۱۷ است. در این مدت ۳۵۲ قتل زن در چهار ایالت صورت گرفت و هنوز مشخص نیست که آیا آنها به دلیل زن بودن کشته شده اند یا خیر.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن