اخبارخارجی

اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی منجر به تشدید خشونت و ناامنی در منطقه می‌شود

آوای سنت : دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، رژیم صهیونیستی را مسئول کامل پیامدهای تحرکات و تخلفات خطرناک اخیر در قدس دانست و گفت: این تحرکات می‌تواند به تشدید خشونت، تنش و بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه منجر شود.

به نقل از وبگاه الیوم السابع، حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، در نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی این سازمان، سیاست‌های رژیم صهیونیستی و اقدامات این رژیم برای محو هویت قدس را به‌شدت محکوم کرد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در سخنانی پیرامون این موضوع گفت: قدس جزو لاینفک خاک فلسطین اشغالی و پایتخت این کشور است و تمام محیط مسجدالاقصی تنها محل عبادتی برای مسلمانان می‌باشد.

حسین ابراهیم طه افزود: این نشست در شرایطی برگزار شده است که شهر قدس و مقدسات اسلامی به دنبال تشدید تجاوزات آشکار رژیم صهیونیستی در شرایط بغرنجی به سر می‌برد.

وی در ادامه ضمن هشدار درباره هرگونه تغییر در وضعیت تاریخی و حقوقی مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس به‌ویژه در مسجدالاقصی، رژیم صهیونیستی را مسئول کامل پیامدهای تحرکات و تخلفات خطرناک اخیر در قدس دانست که به گفته طه می‌تواند به تشدید خشونت، تنش و بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه منجر شود.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی همچنین تأکید کرد: تمام اقدامات رژیم صهیونیستی با هدف تغییر وضعیت جغرافیایی و جمعیتی قدس و لطمه به وضعیت تاریخی و قانونی اماکن مقدس این شهر، فاقد ارزش حقوقی است و طبق حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل باطل به حساب می‌آید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن