اخبارخارجی

الجزایر از ریاست کمیته بین المللی به دلیل عضویت رژیم صهیونیستی انصراف داد

آوای سنت : مجلس ملی خلق الجزایر از کناره گیری این کشور از ریاست کمیته مبارزه با تروریسم در اتحادیه بین المجالس به دلیل عضویت رژیم صهیوینستی در این اتحادیه خبر داد.

به نقل از عربی ۲۱،  پارلمان الجزایر اعلام کرد: « منذر بودن» نایب رئیس مجلس ملی خلق الجزایر از ریاست کمیته مبارزه تروریسم در اتحادیه بین المجالس به دلیل عضویت اسرائیل در آن کناره گیری کرد.

مجلس ملی خلق الجزایر(مجلس سفلای الجزایر) در بیانیه ای اعلام کرد: این تصمیم پس از رایزنی گسترده و هماهنگ با مواضع ثابت الجزایر درباره مسایل عادلانه در جهان و در رأس آن مسئله فلسطین اتخاذ شد.

 مندر بودن به نمایندگی از طرف کشور الجزایر ، درجریان صد و چهل و ششمین دوره مجمع عمومی این اتحادیه که ۱۱ تا ۱۵ مارس در بحرین برگزار شد، به عنوان رئیس “گروه مشاور عالی مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی خشونت آمیز” در اتحادیه بین المجالس انتخاب شد.

مجلس الجزایر اعلام کرد: مجمع عمومی پارلمان بین المللی در آن زمان با عضویت اعضای جدید «کمیته مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی خشونت آمیز» ازجمله عربستان سعودی، عمان، مکزیک، ایران، هند، سوئد و «اسرائیل» موافقت کرد.

مجلس الجزایر بدون اشاره به علت تاخیر در اعلام این تصمیم، تاکید کرد: انصراف از ریاست این کمیته در حالی صورت گرفت که الجزایر عضوی از این کمیته بود.

 الجزایر از برقراری روابط با رژیم اشغالگر خودداری می کند و خواستار تشکیل کشور فلسطین به پایتختی بیت المقدس است

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن