اخبارخارجی

الهام‌بخشی بانوی ورزشکار محجبه به دانش‌آموزان آمریکایی

آوای سنت : دانش‌آموزان و والدین یک مدرسه اسلامی در ایلینوی آمریکا با ابتهاج محمد، نخستین مدال‌آور محجبه این کشور در المپیک دیدار کردند و موفقیت‌های او را الهام‌بخش نسل آینده دانستند.

به نقل از ابوت اسلام، دانش‌آموزان یک مدرسه اسلامی در ایلینوی با ابتهاج محمد(Ibtihaj Muhammad)، دارنده مدال شمشیربازی المپیک در مدرسه خود دیدار کردند و موفقیت‌های او را الهام‌بخش دانستند.

این شمشیرباز مسلمان در مراسمی با حضور ۵۵۰ دانش آموز، والدین آنها و کارکنان، از مدرسه و مسجد بنیاد اسلامی در پارک ویلا بازدید کرد.
رابعه حسین از اوک بروک که سه فرزندش در این مدرسه تحصیل می‌کنند، گفت: در تمام هفته معلمان آنها درباره این رویداد صحبت کرده‌اند. او درباره فرزند کلاس اولی خود، ادریس گفت: پسرم اکنون می‌خواهد شمشیرباز شود.

ابتهاج محمد که دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ در رشته شمشیربازی سابر است سخنرانی کرد و پس از آن دو کتاب خود با عنوان «پرافتخارترین آبی» و «مهربان‌ترین قرمز» را امضا کرد.

فرحه صدیقی، مدیر مدرسه گفت که آوردن ابتهاج محمد به مدرسه بخشی از تلاش‌های مدرسه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است. صدیقی گفت: استقامت او ستودنی است. این پشتکار چیزی است که ما می‌خواهیم در دانش‌آموزان خود پرورش دهیم. داستان زندگی او در غلبه بر چالش‌ها و تعصبات در حرفه‌اش برای دانش‌آموزان الهام‌بخش بود.

آمبرین قریشی، مادر یکی از دانش‌آموزان گفت که دختر ۸ ساله او حنیفه که دانش‌آموز کلاس دوم مدرسه است، ابتهاج محمد را الهام‌بخش می‌داند. قریشی گفت: دخترم نمی‌تواند باور کند که او را ملاقات کرده. این یک تجربه بزرگ برای بچه‌ها است.

ابتهاج محمد، ۴ دسامبر ۱۹۸۵ در مپل وود نیوجرسی، در حومه منهتن متولد و بزرگ شد. والدین وی در ایالات متحده متولد شده و مسلمان شده‌اند. پدر او، یوجین محمد، افسر بازنشسته پلیس نیوآرک در نیوجرسی و مادرش، دنیز، معلم آموزش و پرورش کودکان استثنایی مدرسه ابتدایی بود. او سومین فرزند از پنج خواهر و برادر است.

وی در ۱۳ سالگی به تیم شمشیربازی دبیرستان خود پیوست و به تدریج به تیم ملی شمشیربازی آمریکا دعوت شد و از سال ۲۰۱۰ به عضویت تیم ملی شمشیربازی زنان آمریکا در رشته سابر درآمد. وی به عنوان اولین زن مسلمان آمریکایی که هنگام شرکت در المپیک حجاب داشت مطرح شد و توانست در المپیک ۲۰۱۶ ریو به مدال برنز دست یابد.

ابتهاج محمد کتاب خاطرات خود را با عنوان «با افتخار: جنگ من برای یک رویای بعید آمریکایی» (Proud: My Fight for an Unlikely American Dream) را در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد. او همچنین چند سال قبل، خط تولید لباس خود را با عنوان Louella راه‌اندازی کرد. وی می‌گوید که هدف اصلی او از این کار، پر کردن یک خلأ در بازار پوشاک آمریکا و تولید لباس‌های پوشیده با قیمت مناسب است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن