اخبارداخلی

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر: امنیت اولین نیاز هر انسان است

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت شهرستان ایرانشهرگفت: امنیت اولین نیاز هر انسان است و در تمام مراحل زندگی امنیت باید حکمفرما باشد.

مولوی کریم زایی در نشست هم اندیشی علما و روحانیون اهل سنت استان با استاندار اظهارکرد: وظیفه ذاتی هر حاکمیت و دولت این است که برای مردم و ملت خود در حوزه‌های مختلف اهتمام بورزد.

وی تاکید کرد: مردم به امنیت در همه حوزه‌های معیشتی، فرهنگی، زندگی خانوادگی و اجتماعی نیاز دارند و حاکمیت باید در این شرایط با مردم همکاری و همیاری داشته باشند و امنیت در تمام مراحل تامین شود.

امام جمعه ایرانشهر گفت: اگر امنیت نباشد هیچ کسب و کاری اعم از کاسب و کارگر و کشاورز، معلم و استاد نمی تواند به کار خودش ادامه دهد و اقتصاد و آموزش و سایر مسائل معطل می‌ماند.

کریم زایی گفت: در شرایطی که کشور ایران از ذخایر عظیم نفت و گاز برخوردار است اما وضع معیشتی مردم خیلی نابسامان است.

وی افزود: چابهار سومین بندر به لحاظ موقعیت در کل دنیا است که اگر فعال باشد نه تنها این استان و کشور بلکه سایر کشورهای همجوار را متحول می کند و اگر این بندر فعال شود همه مردم استان می توانند به شرایط رفاهی مطلوبی برسند.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر خاطر نشان کرد؛ این استان زمانی توسعه پیدا می‌کند که امنیت حکمفرما باشد و هیچ قدرتی جان و آبروی شهروندان را تهدید نکند.

وی در ادامه گفت: دشمن مراقب است تا کوچکترین مورد و خطا را رصد کند لذا در این شرایط باید حاکمیت و دولت به نیازهای ضروی مردم به نحو احسن برسد.

کریم زایی گفت: مرز ریمدان فعال شده و یک چهارم مردم در این مرز مشغول شدند لذا آشار و پیشین هم باید فعال شوند تا مردم بتوانند از این مبادی امرار معاش کنند.

وی بیان داشت: اگر خرید و فروش سوخت قاچاق است باید اعلام شود که قاچاق است و تمام روحانیون در نمازهای جمعه اعلام کنند که مردم حمل و نقل سوخت نداشته باشند اما اگر این گونه باشد مردم از چه محلی باید امرار معاش کنند بنابراین اگر قاچاق نیست باید نیروی انتظامی و سپاه نظارت کنند که در این بین مواد مخدر حمل و نقل نشود و این بهترین راه است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن