اخبارداخلی

امام جمعه مریوان : تریبون رسانه ملی در اختیار روحانیون قرار گیرد

آوای سنت : امام جمعه مریوان گفت: تریبون رسانه ملی برای شفاف سازی و آگاهی بخشی جامعه به ویژه قشر جوان بیش از پیش در اختیار روحانیون قرار گیرد.

ماموستا مصطفی شیرزادی در نشست ائمه جمعه استان کردستان، اظهار کرد: عقل و نقل حکم می کند هر کس دنبال دریافت خدمات است باید خدماتی هم متقابلا ارائه کند.

وی گفت : بزرگترین سرمایه کشور ما داشتن ملت غیور و شجاع به ویژه در نوار مرزی است نیروی همیشه در صحنه ای که در برابر دشمنان همواره سینه سپر کردند و در طول هشت سال جنگ تحمیلی اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهن به دست دشمنان بیفتد.

امام جمعه مریوان با اشاره به نقش روحانیون در زندگی انسان ها گفت: جامعه روحانیون از لحظه نخست تولد انسان تا زمان مرگ و تدفین همراه فرد هستند و این نشان از جایگاه ارزشمند جامعه روحانیون در جامعه است.

ماموستا شیرزادی افزود: جامعه روحانیون در طول تاریخ همواره در مسیر آگاهی بخشی و بصیرت افزایی جامعه تلاش کرده اند و با وجود تمام مشکلات اقتصادی همواره عزت نفس خود را حفظ نموده اند.

وی با بیان اینکه جامعه روحانیون مانند پیشانی نظام هستند و هرچه عزت و جایگاه آنها بالاتر برود به همان میزان به عزت نظام افزوده می شود، گفت: روحانیون  با سلایق مختلف در جامعه مواجه هستند و همین مسئله رسالت آنان را به عنوان منادیان فکری جامعه سنگین تر کرده است.

امام جمعه مریوان با اشاره به اینکه جوانان امروز با توجه به گستردگی شبکه های مجازی و هجمه های دشمنان در این بستر بیش از هر زمانی نیازمند روشنگری هستند، گفت: باید جوانان را دریابیم، اگر به فکر جوان نباشیم به دلیل عدم آگاهی کامل به دین گرفتار شبهه افکنی های دشمنان خواهند شد.

ماموستا شیرزادی خاطرنشان کرد: ائمه جمعه و جماعت باید فضا را برای آگاه سازی جوانان فراهم سازد و در این راستا ایجاد بسترهای لازم برای بهره گیری از رسانه های مختلف به ویژه ظرفیت شبکه ملی برای روحانیون ضروری است.

وی اضافه کرد: صدا و سیما باید ظرفیت بیشتری را برای بیان مسائل دینی در اختیار جامعه روحانیون قرار دهد متاسفانه در این زمینه کم توجهی هایی صورت می گیرد.

امام جمعه مریوان با تاکید براینکه برگزاری کرسی های آزاداندیشی با موضوعات دینی از دیگر نیازهای امروز جامعه است، گفت: جوانان ما مشتاق دین هستند باید با زبان امروز با آنها حرف بزینم و با دلیل و منطق مسئال را برایشان شفاف سازی کنیم.

وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال برای جوانان از دیگر مباحث مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد چرا که بسترسازی برای اشتغال از رسالت های هر نظامی است

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن