اخبارخارجی

انتشار عکس محمد الضیف و بازتاب آن در شبکه های اجتماعی

آوای سنت : با توجه به ابهامات و اطلاعات اندک درباره محمد الضیف فرمانده کل گردان های عزالدین قسام ، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) شبکه ۱۲ اسرائیل روز چهارشنبه تصویری را منتشرکرد که مدعی بود مربوط به محمد الضیف ۵۸ ساله است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، او که سالهاست تحت تعقیب اسرائیل قرار دارد درسال های ۲۰۰۱، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ و ۲۰۰۶ در معرض پنج ترور قرار گرفت و آخرین این ترورها درسال ۲۰۱۴ انجام شد

مطبوعات اسرائیلی در زیر عکسی که از محمدالضیف منتشرشد نوشتند«درسلامتی کامل»

انتشار این عکس درشبکه های اجتماعی کشورهای عربی دست به دست شد و بر اساس ادعای مطبوعات اسرائیل ، تأخیر نیروهای اطلاعاتی و ارتش اسرائیل در افشای عکس واقعی محمد الضیف ، موجب تمسخر در شبکه های اجتماعی شد

کاربران شبکه اجتماعی x  نوشتند مهم نیست عکس منتشر شده عکس واقعی محمد الضیف است یا خیر؟ مهم این است که حال او خوب است و جنگ علیه اسرائیل را رهبری و به آنها حمله می کند. این کاربران نوشتند مهم این است که اشغالگران صرف انتشار یک عکس را پس از بیش از ۸۰ روز تهاجم همه جانبه، برای خودشان یک دستاورد می دانند. برخی دیگراین خبر را شبیه یک شوخی ازسوی اطلاعات اسرائیل دانستند، زیرا پس از اینکه نتوانستند محل اختفای محمد الضیف را بیابند ، علیرغم اینکه او تحت تعقیب ترین فردبود، تصویری را منتشر کردند که به گفته آنها توسط هوش مصنوعی ساخته شده است

برخی از وبلاگ نویسان می گویند ، اگرعکس قهرمان فلسطینی ها درست نباشد،این یعنی این رژیم عکسی از فرمانده نظامی گردان های عزالدین قسام منتشرکرده که عکسی دروغین است ، این کاربران انتشار این عکس پس از۳۰ سال را یک شکست برای اسرائیل می دانند و معتقدند اسرائیلی ها هنوزهم در تعقیب یک کابوس هستند و اگر عکس منتشرشده درست باشد، این یک پیروزی محسوب نمی شود، زیرا واکنش و سوال طرفداران این رژیم این است که چرا او هنوز زنده است؟

فعالان و کاربران فیس بوک،انتشار یک عکس توسط رسانه های عبری را به عنوان بازی در زمان ازدست رفته توسط یک رژیم جنایتکار توصیف کردند که می خواهد به هر وسیله ای چهره خود را حفظ کند، رسانه های عبری نیز با توجه به نقش ابوخالد به عنوان کابوس اشغالگران، گفتند این خبر انگیزه ای برای صفوف گردان های القسام است.

تامیرهیمن،ژنرال ذخیره ارتش ورئیس سابق موسسه تحقیقات امنیت ملی معتقد است که الضیف پس از جان سالم به در بردن از چندین سوءقصد به یک نماد و اسطوره تبدیل شده است و نام او به مبارزان فلسطینی انگیزه می دهد.

ازآغازتجاوزبه غزه،نیروهای اشغالگربه دنبال تشدیدعملیات نظامی خود در نوارغزه با هدف دستیابی به رهبران حماس هستندکه به گفته آنهاعملیات سیل الاقصی را در ۷ اکتبرسال گذشته طراحی و اجرا کردند.

اصل خبر را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن