اخبارخارجی

انتقاد بازیکن مسلمان از معیارهای دوگانه فیفا

آوای سنت : ابوتریکه اسطوره فوتبال مصر از موضع فیفا در قبال اسرائیل انتقاد کرد و آن را به استانداردهای دوگانه متهم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت،تصمیم فدراسیون بین‌المللی فوتبال«فیفا» برای تعلیق حضور باشگاه‌ها و تیم‌های روسیه در تمامی رقابت‌های ورزشی،جنجال‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است.فیفا در سایت رسمی خود بیانیه ای منتشر کرد که در آن تمامی تیم های روسیه تا اطلاع ثانوی از حضور در همه مسابقات ورزشی محروم خواهند شد.

این بیانیه اضافه کرد که فوتبال متحد است و ما با همه کسانی که در اوکراین آسیب دیده اند همبستگی می کنیم،امیدواریم شرایط به سرعت و به طور چشمگیری بهبود یابد تا فوتبال بار دیگر به موتور محرکه اتحاد و صلح بین مردم تبدیل شود.

محمد ابوتریکه،اسطوره فوتبال مصر و بازیکن سابق الاهلی در صفحه توییتر خود درباره این تصمیم اظهار داشت: تصمیم برای جلوگیری از حضور باشگاه‌ها و تیم‌های روسی در تمامی مسابقات باید با ممانعت از حضور باشگاه ها و تیم های وابسته به رژیم صهیونیستی در این مسابقات همراه باشد. چون رژیمی اشغالگراست و سال هاست در فلسطین کودکان و زنان را می کشد،او خطاب به فیفا گفت شما استانداردهای دوگانه دارید.

فعالان شبکه های اجتماعی در کشورهای عربی نیز به این تصمیم فیفا واکنش نشان دادند و گفتند:این تصمیم نشان می‌دهد که فیفا و غرب، استانداردهای دوگانه دارند و تصمیم تحریم تابع معیارهای نامشخصی است.

حساب دیگری در توییتر نوشت که فتحی نورین(قهرمان جودوی الجزائر) از رویارویی با یک بازیکن اسرائیلی امتناع کرد،این اقدام سبب محرومیت ۱۰ ساله او شد که باعث شد او بازنشسته شود.اما زمانی که ۴ کشور اروپایی هرگونه بازی با تیم ملی روسیه را تحریم کردند، فیفا در واکنش به این اقدام،روسیه را از حضور در مسابقات منع کرد.همبستگی کج و معوج این است که سزای بازی نکردن درمقابل اسرائیل محرومیت است اما بازی نکردن در مقابل دیگر تیم ها اقدامی انسان دوستانه به حساب می آید.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن