اخبارخارجی

انتقاد رئیس مجلس کویت از استانداردهای دوگانه در مساله فلسطین

آوای سنت :رئیس مجلس ملی کویت در یک مجمع بین المللی دوباره از فلسطین دفاع کرد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت، مرزوق الغانم رئیس مجلس ملی کویت از دوراتی پاچکو رئیس اتحادیه بین المجالس خواست تا با حقوق بشر و مسائل اصولی با یک معیار برخورد کند. وی خواستار آن شد که بین آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد و آنچه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین می‌گذرد تمایز قائل نشود.

این انتقاد او در جریان نشست هماهنگی گروه عربی که روز شنبه در حاشیه صد و چهل و چهارمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس در اندونزی برگزار شد، صورت گرفت.

الغانم به رئیس پارلمان اروپا گفت که اینکه رفتار با بحران روسیه و اوکراین با یک معیار و در مقابل باحملات اسرائیل با استانداردی کاملا متفاوت برخورد شودغیرقابل قبول و غیر مجاز است.رئیس مجلس ملی کویت در سخنرانی خود،پاچکو را مورد خطاب قرار داد وگفت: ریاست اتحادیه بین المجالس قرار است نماینده همه باشد، نه فقط بلوک اروپایی

وی افزود: در شرایطی که در رابطه با بحران روسیه و اوکراین که از چند هفته پیش آغاز شد، اقدامات قاطعانه ای از جمله درخواست برای اخراج روسیه از اتحادیه مطرح می شود، متوجه می شویم که به جنایات اسرائیل و تداوم اشغال بیش از ۶۰ ساله فلسطین،بی اعتنایی کامل صورت می گیرد

الغانم تاکید کرد: ما اشغال را کاملا رد می کنیم، زیرا من از کشوری هستم که بیش از ۳۰ سال پیش مصیبت های اشغال را تجربه کرده است. اما در عین حال، ما باید بر رد استانداردهای دوگانه در همه مسائل سیاسی با ماهیت حقوق بشری تاکید کنیم.

در فوریه ۲۰۲۰ نیز الغانم قبل از نشست اضطراری اتحادیه بین المجالس عرب گفت که سطل زباله محل طبیعی “معامله قرن” است که توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا برای حل مسئله فلسطین ارائه شده است.

رئیس پارلمان کویت اوراق توافق را به سطل زباله انداخت و گفت که کشورهای عربی حاضرند دو برابر مبلغی را که توافق به فلسطینی ها ارائه می دهد به اسرائیلی ها بپردازند تا به جایی که از آنجا آمده اند برگردند.

اصل خبر را اینجا بخوانید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن